• Skoro 99 odsto mladih se informiše preko portala i društvenih mreža

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Mladi se sve manje obaveštavaju preko televizije, radija i štampe. Više od 98 odsto njih vesti saznaje preko telefona, internet-portala i društvenih mreža, pokazalo je istraživanje Krovne organizacije mladih.

    Kako to utiče na njihove stavove, posebno o važnim temama?

    TV, radio i štampa prespori su, izgleda, za nove generacije. Vesti na internetu su brže, uvek dostupne, mogu se deliti, komentarisati ili blokirati, ukoliko nam određeni sadržaji ne prijaju. Ipak, dobijaju li mladi na ovaj način tačnu, potpunu i objektivnu infomaciju?

    — U okviru društvenih mreža mladi mogu da budu aktivni kreatori različitih medijskih sadržaja. Mediji ne kreiraju adekvatan medijski sadržaj za mlade i mladi se iz tog razloga okreću društvenim mrežama — kaže za RTS Jovana Božičković iz Krovne organizacije mladih Srbije.

    Mana društvenih mreža, navodi Jovana Božičković, jeste pre svega istinitost i legitimitet informacija koje možemo da pronađemo na društvenim mrežama. Prema njenim rečima, mladi mogu objektivno da se informišu i na društvenim mrežama — ako uzmu u obzir izvor informacija.

    — Mladi generalno vole da pročitaju vest koja nije predugačka, koja je koncizna. Vole o tim temama dodatno da se informišu sa roditeljima, kolegama sa fakulteta i posla ili prijateljima i da tu razvijaju svoj stav i diskutuju o toj temi. Zanimljivo je da se mnogi mladi identifikuju sa stavovima određenih analitičara, ljudi iz akademskih zajednica ili influenserima — kaže Nenad Spasojević iz Centra za kreiranje politika i strategija.

    Najposećeniji su Tik-tok, Instagram i Jutjub.

    Situacija, kažu, može da se promeni.

    — Kako kroz kreiranje obrazovnih politika, tako i kroz promenu uređivačkih politika. Mogu da postoje omladinske redakcije, mogu da se kreiraju različite edukativne emisije na temu političke i ekonomske pismenosti koje su mladima jako važne — kaže Jovana Božičković.

    Sve više tradicionalnih medija ima svoje stranice i na društvenim mrežama. 

    — Tržište je nešto čime se prilagođavaju i ovi mediji, jer od toga i žive, ali prosto je interesantno kako će to u budućnosti teći — kaže Nenad Spasojević.

    Istraživanja pokazuju da je u Srbiji televizija i dalje primarno sredstvo informisanja, a čak 32 odsto građana kaže da ne veruje nijednom mediju. Sport je ubedljivo omiljena tema, a potom slede politika, moda, lepota i muzički sadržaji.

    Mladi se sve manje obaveštavaju preko televizije, radija i štampe. Više od 98 odsto njih vesti saznaje preko telefona, internet-portala i društvenih mreža, pokazalo je istraživanje Krovne organizacije mladih.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija