Srbija na vrhu neslavne liste najopasnijih zemalja za vozače
Srbija se našla na neslavnom trećem mestu na listi najopasnijih zemalja u Evropi za vozače. Prema podacima iz 2023. godine, na milion stanovnika ima 75,7 smrtnih slučajeva.
Analiza koju donosi veb sajt vignetteswitzerland.com, analizirajući podatke Evropskog saveta za bezbednost u saobraćaju, ukazuje na to da je najnebezbednija evropska destinacija za vozače Bugarska sa 81,6 poginulih na milion stanovnika, dok je Rumunija na drugom mestu, sa u 1.545 poginulih na putevima u zbiru u 2023. godini.
Prema navedenim podacima, na putevima u Srbiji je tokom 2023. godine poginulo 503 osoba, a ako posmatramo stopu smrtnosti na milion stanovnika, ona iznosi 75,7 poginulih. Ovi podaci su za 65 odsto iznad proseka Evropske unije.
Gotovo iste rezultate imala je i Letonija koja je završila na četvrtom mestu sa stopom smrtnosti od 75,4 na milion stanovnika.
Hrvatska zauzima peto mesto u Evropi po broju saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, beležeći 71,2 smrtna slučaja na milion stanovnika, što je 56 odsto iznad proseka EU.
Portugal se nalazi na šestom mestu sa stopom od 60,2 smrtna slučaja na milion, premašujući prosek EU27 za 32 odsto.
Grčka i Litvanija su na sedmom i osmom mestu sa stopama od 59,6 i 56 smrtnih slučajeva na milion stanovnika.
Italija i Poljska zaokružuju prvih 10, sa 52,4 i 51,5 smrtnih slučajeva. U Poljskoj se stopa smrtnosti zapravo smanjila za 44 odsto od 2013. godine, približivši se cilju prepolovljenja broja žrtava.
Sa druge strane, najbezbednija država u Evropi je Norveška sa ukupno 110 poginulih na putevima. Prema tome, stopa smrtnosti je 20 poginulih na milion stanovnika.
„S obzirom na to koliko je Evropa povezana i koliko je lako putovati iz jedne zemlje u drugu, važno je biti svestan uslova vožnje u svakoj zemlji koju posećujete“, rekao je M. E. Vijnmalen, direktor „Vignetteswitzerland.com“, u izjavi dostavljenoj za „Travel + Leisure“.
Mnogi faktori mogu uticati na te uslove, kao što su kvalitet puteva, zakoni o saobraćaju ili čak promene ograničenja brzine, što sve može uticati na rizike koji prete vozačima, dodao je direktor.