• Srbija u dužničkom ropstvu zbog kineskih investicija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Prvomajskim urankom 2021. u sedam ujutro na Fruškoj gori, Aleksandar Vučić je svečano otvorio radove na izgradnji Fruškogorskog koridora, auto-puta od Novog Sada do Rume dugog 47,7 kilometara. Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je, očekivano, kineska kompanija CRBC.

     

    Vučić je na uranku istakao da je koridor “skup projekat”, ali da „Srbija to može, hoće i mora da podnese “.

    Ono što predsednik nije rekao je zašto će nepunih 50 kilometara puta koštati 606 miliona evra, što je oko 300 miliona više od realne cene i tri puta skuplje od bilo kog najsavremenijeg evropskog auto – puta.

    Po već ustaljenom i omiljenim načinom poslovanja vlasti, i ova investicija je potpuno netransparentna, sklopljena direktnom pogodbom između Srbije i Kine.

    Javnosti je poznato samo to da će saobraćajni koridor sa tunelom od 3, 5 kilometara i mostom preko Dunava kod Kovilja spajati autoputeve ka Šidu i Subotici, i da bi trebalo da bude završen do 2025. godine.

    Niko, međutim, nije objasnio zašto će samo jedan kilometar ove trase koštati čak 12, 7 miliona, i kako se od početnog projekta od 150 miliona evra stiglo do skoro četiri puta veće sume.

    Višedecenijska ideja o tunelu kroz Frušku goru, bez mosta u Kovilju, dobila je svoj Generalni projekat za vreme demokratske vlasti i trebao je da košta 150 miliona evra.

    O istoj sumi je pre par godina pričao i predsenik vojvođanske Vlade Igor Mirović, ali su njegove stranačke kolege i kineski izvočaći radova očigledno koristile neku drugu računicu.

    I pored dodatog mosta, koji bi prema procenama stručnjaka maksimalno mogao koštati do 100 miliona evra, i svim eventualnim nepredviđenim troškovima, i dalje nije jasno na šta će to otići preostalih 300 miliona. Još jedna nepoznanica je odakle Srbiji tih 606 miliona evra, za koje je predsednik samo pojasnio da ih “imamo”.

    Skoro svim prethodnim projektima u kojima učestvuju kineski investitori, prethodili su novi krediti kineske banke.

    Prema podacima Uprave za javni dug, Srbija trenutno ima nešto manje od 1,1 milijarde evra duga prema Kini, što je, prema računici Dojče Velea, iznosilo 2,31 odsto srpskog BDP.

    Rebalans budžeta za 2021. predvideo je јоš 2,02 milijarde evra zajma od kineskih banaka, a budžet kaže da je Srbija do 2039. preuzela barem još 1,1 milijardu evra duga prema Kini, sa različitim datumima dospeća i kamatama.

     

    Ceo tekst možete pročitati na portalu Nova.rs.

     

     

    Prvomajskim urankom 2021. u sedam ujutro na Fruškoj gori, Aleksandar Vučić je svečano otvorio radove na izgradnji Fruškogorskog koridora, auto-puta od Novog Sada do Rume dugog 47,7 kilometara. Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je, očekivano, kineska kompanija CRBC.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija