Srbiji nedostaje između 15 i 20 hiljada vozača kamiona i autobusa
Stručnjaci upozoravaju da ovaj dugogodišnji problem u sektoru transporta može naškoditi i celoj domaćoj privredi. Nedostatak ovog kadra je i globalni problem, a procenjuje se da u celom svetu fali čak tri miliona vozača.
Unapređenje logistike i transporta značajni su za rast privrede, a manjak profesionalnih vozača može ozbiljno da ugrozi privredni razvoj, ukazuje profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Slobodan Aćimović, dodajući da je nedostatak ovog kadra i globalni problem, ali da bogatije zemlje to nadoknađuju migracijama radne snage.
On napominje da nije ista situacija sa nedostatkom vozača u robnom i u putničkom prevozu, jer su u robnom prevozu u drumskom saobraćaju nešto veće zarade.
Kao dodatni problem navodi to što je kod nas prosečna starost vozača veća nego u Evropi, te da iznosi između 50 i 55 godina. Aćimović je u tom pogledu pozdravio poslednje zakonske izmene vezane za starosnu granicu vozača, ali smatra da to nije dovoljno.
Prema njegovim rečima, uvoz vozača iz inostranstva samo je prelazno rešenje, ali se dugoročno mora raditi na povećanju domaćih kadrova.
Kao mogući način rešavanja problema profesor Slobodan Aćimović predlaže da država proglasi vozače za deficitarno zanimanje, te da se dodatnim poreskim olakšicama stimulišu firme, na primer, tako što ne bi plaćale poreze na platu vozača u prvih nekoliko godina. Takođe, ukazuje na mogućnost da se stambenim kreditima za vozača stimulišu mladi da se opredele za ovo zanimanje.