Šta ako izgubite račun, imate li pravo na reklamaciju?
U slučaju da kupac izgubi originalni račun, prodavac je dužan da mu izda njegovu kopiju kako bi mogao da uloži reklamaciju i zatraži povraćaj novca ili zamenu proizvoda, rekli su za Danas u Pokretu za zaštitu potrošača Srbije.
Račun u papirnoj formi, prema aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača, nije potreban kao dokaz kupcima koji su ceh platiti elektronskim putem već je dovoljno da u svojoj reklamaciji naznače kada je kupovina obavljena.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević ističe za Danas da kupac ima pravo da traži kopiju računa, da prodavac mora, shodno zakonskim rešenjima, da mu kopiju izda, a u slučaju da do toga ne dođe kupac može da se žali nadležnima, odnosno Tržišnoj inspekciji.
„Prodavci često koriste taktiku odugovlačenja kako bi obeshrabrili i demotivisali potrošača da se založi za poštovanje svojih prava i zahteva nadoknadu štete. Zato je dobro da potrošači poznaju svoja prava, između ostalog i to da, primera radi, uopšte ne moraju da imaju primerak fiskalnog računa ako su kupovinu izvršili putem elektronske kartice. U tom slučaju je dovoljno da samo navedu kada su sporni proizvod pazarili i da ulože reklamaciju. Oni koji su kupovali gotovinom imaju pravo da zamole prodavca da im izda kopiju računa koju će priložiti kao dokaz uz reklamaciju. Naglašavam, da je prodavac dužan da takav zahtev kupca ispuni“, navodi Bogosavljević.
„U slučaju da se u roku od šest meseci od kupovine proizvod ošteti, tumači se da je u pitanju fabrička greška. Ona ide na teret prodavca. Prodavac je u obavezi da u pisanoj formi na reklamaciju odgovori u roku od osam dana. Ako do toga ne dođe kupac treba da se obrati Tržišnoj inspekciji kako bi na taj način zaštitio svoja prava“, rekao je sagovornik Danasa.