Infrastruktura železnice Srbije u naredne dve godine demontiraće i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se saobraćaj već decenijama ne odvija.
Od toga, skoro 400 kilometara starih pruga, koje se odavno više ne koriste, nalazi se u Vojvodini. Na nekim od tih pruga vozovi ne saobraćaju i više od 40 godina, navelo je preduzeće Infratsruktura železnica Srbije.
Rashodovanje se praktično ukidaju sledeće deonice:
Bečej – Senta, Senta – Kanjiža, Sečanj – Jaša Tomić, Sombor – Bački Breg, Sombor – Riđica, Vladimirovci – Kovi, Bečej – Vrbas, Zrenjaninska fabrika – Vršac, Horgoš – Kanjiža, Karavukovo – Bač, Petrovaradin – Beočin, Žabalj – Bečej, Čurug – Bečej, Kikinda – Banatsko Aranđelovo, Sombor – Apatin fabrika i Sopot Požarevački – Kostolac.
Reč je o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje.
Nakon sprovedenog postupka javne prodaje, železnice su potpisale ugovor s kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji šina, skretnica, skretničkih delova i kolosečnog pribora koji se budu dobili prilikom demontaže 15 pruga kao sekundarnih sirovina.
Reč je o oko 25.000 tona sekundarnih sirovina, čijom prodajom će Infrastruktura železnice Srbije zaraditi nešto više od 302 miliona dinara, a planirano trajanje ugovora je dve godine.
Prethodnih decenija bilo je više pokušaja da se uradi taj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji, ali su se svi završavali neuspešno, navodi se u saopštenju.
Infrastruktura železnice Srbije u naredne dve godine demontiraće i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga, na kojima se saobraćaj već decenijama ne odvija.