U Srbiji 75,6 odsto firmi ima veb-sajt
U Srbiji 75,6 odsto firmi ima veb-sajt, pri čemu se ovaj procenat povećava sa dužinom poslovanja firme, a čak 22 odsto firmi sa .com sajtom za imejl bira .rs domen, pokazuju danas objavljeni rezultati istraživanja Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).
Prema rezultatima istraživanja, koje je dalo uvid u korišćenje digitalnih tehnologija u preduzećima koja posluju u Srbiji, najveća zastupljenost veb-sajtova je u sektoru proizvodnje (83,5 odsto) i trgovine (80 odsto), dok je u uslužnom sektoru čak 30,21 odsto firmi bez veb-sajta, navedeno je u saopštenju.
Zahvaljujući jednostavnosti korišćenja i dostupnosti platformi, društvene mreže su postale glavni kanal komunikacije za preduzeća svih veličina, od preduzetnika (89,29 odsto) do velikih kompanija (70,59 odsto), ali veb-sajtovi ostaju temelj poslovnog onlajn prisustva.
Oni i dalje služe kao centralna onlajn lokacija za prikazivanje proizvoda i usluga, pružanje kontakt informacija i izgradnju ugleda kompanije.
Većina preduzeća (69,8 odsto) za svoj veb-sajt koristi .rs domen, dok ih 25,6 odsto koristi generički .com domen.
Ovakav izbor domena uglavnom je motivisan geografskim i marketinškim razlozima.
Istraživanje takođe otkriva da 52,5 odsto firmi koristi imejl na vlastitom domenu za poslovnu komunikaciju, što ukazuje na značaj korporativnog identiteta u digitalnoj komunikaciji. Pritom, 69,7 odsto firmi koristi .rs za imejl na svom domenu.
Većina firmi koje koriste .rs domen za svoj sajt, taj isti domen koristi i za svoj imejl (94,37 odsto), ali je interesantan podatak da i ne tako mali procenat firmi koje imaju sajt na .com domenu (21,69 odsto) za svoj imejl takođe koristi .rs domen.
Ovaj izveštaj pruža dubinski uvid u trenutni nivo digitalizacije preduzeća, ukazujući na značajne razlike u stepenu prihvatanja digitalnih tehnologija između različitih sektora, kao i firmi različitih veličina i starosti.
Nalazi naglašavaju važnost veb-sajtova, e-pošte i društvenih medija u modernim poslovnim praksama i navode na zaključak da je potrebno uspostaviti ravnotežu između svih komunikacionih kanala kako bi se maksimizirali rezultati poslovnog prisustva na internetu.