Nedavna najava da će se, zbog dotrajalosti, rušiti Pančevački most, objavljena u listu „Politika”, veoma je uzbudila građane. Ako se zna da preko mosta dnevno pređe više od 100.000 ljudi, zabrinutost je potpuno opravdana.
Povod za zabrinutost bilo je saopštenje direktora „Srbija puteva” inženjera Zorana Drobnjaka da je „sanacija mosta neisplativa, budući da je most (po njegovom mišljenju) oštećen do temelja”, piše Politika.
Udruženje mostograditelja „Naši mostovi” ne deli to mišljenje, pa ovom prilikom iznosi činjenice koje to opravdavaju. Da li je nešto isplativo ili ne, zavisi od važnosti samog objekta. Pančevački most jeste žila kucavica beogradskog saobraćaja, pa je pitanje (ne)isplativosti irelevantno.
Još se nije stišala bura oko neargumentovane izjave gradskog arhitekte Beograda, koji tvrdi da će se Stari savski most srušiti jer se ne uklapa u ambijent. Danas se novom tehnologijom i odgovarajućim dodacima svaki objekat može uklopiti u razne ambijente.
Neprijatno smo iznenađeni što se sada najavljuje novo rušenje mosta. Dokle?
Pančevački most u sadašnjem obliku sagrađen je 1966. godine, pod veoma oštrim uslovom da izgradnjom ne sme da se poremeti saobraćaj na postojećem mostu. Na konkursu je prihvaćeno rešenje našeg čuvenog inženjera profesora Ljubomira Jevtovića. Masivni rečni stubovi su prošireni na vrhu, na nizvodnoj strani, tako da je omogućeno oslanjanje novog paralelnog mosta, osovinski udaljenog od postojećeg 7,53 metra. Izgradnja novog mosta paralelno s postojećim nije ometala saobraćaj, što je donelo ogroman dobitak u vremenu. Kad je novi most završen, za kratko vreme uklonjen je stari, a na njegovo mesto, jakim hidrauličkim presama novi most je naguran u projektovanu osovinu. To je bilo remek-delo našeg neimarstva, kome se svojevremeno cela Evropa divila. Činjenica da su stubovi jedno vreme na sebi držali dva mosta govori o njihovoj moćnosti, pa nema smisla uznemiravati građane izjavama da je most potrebno rušiti. Od same izgradnje most je pod stalnim stručnim nadzorom, tako da se blagovremeno uočavaju i otklanjaju defekti.
To što se Pančevački most ne farba i ne osvetljava kao što je to slučaj sa savskim mostovima ostavlja utisak da je pastorak gradskim vlastima.
Udruženje „Naši mostovi” želi da umiri građane kojima je i onako dosta uznemirujućih vesti. Ono što jeste problem su oštećenja na prilazima mostu na kopnu, što može ugroziti drumski saobraćaj. Preduzimaju se aktivnosti da do toga ne dođe, pogotovo što se ne radi nad vodom već na zemlji.
Ljubivoje Kostić,
dipl. građ. inž., predsednik udruženja „Naši mostovi”
Nedavna najava da će se, zbog dotrajalosti, rušiti Pančevački most, objavljena u listu „Politika”, veoma je uzbudila građane. Ako se zna da preko mosta dnevno pređe više od 100.000 ljudi, zabrinutost je potpuno opravdana.