V. d. direktora „Srbija voza“: Svaki voz na pruzi Beograd-Bar od sada ide sa dve lokomotive
Ivan Bulajić, v. d. direktora „Srbija voza“ kaže za RTS, povodom jednog od najvećih kašnjenja na pruzi Beograd-Bar, da sada svaki voz ide bar sa dve ispravne lokomotive. Najavio je da će već iduće nedelje početi pregovori sa Crnom Gorom o protokolima o saradnji. Istakao je da svi naši vozovi od sada imaju rezervu pića i hrane u slučaju da dođe nekog čekanja, i da je putnicima prvi put omogućeno da im se refundira 50 odsto cene karte.
Skoro 22 sata trajalo je putovanje oko 600 putnika koji su u nedelju uveče iz Beograda vozom krenuli za Bar. Uzrok – kvar na lokomotivi, ali i međunarodna pravila i dogovori sa Crnom Gorom. Dodatna muka za sve putnike bila je temperatura od čak 36 stepeni, na pruzi čak i više. Voz je umesto ujutru, u Bar stigao tek uveče, narednog dana.
Ivan Bulajić, v. d. direktora „Srbija voza“ rekao je u Jutarnjem programu RTS-a da su odmah pokrenuli istragu da bi se utvrdilo gde su lokomotive održavane. Nada se da će izveštaj imati tokom današnjeg dana.
„Talas investicija u železnici nije urađen ravnomerno. Gradski i međugradski saobraćaj su modernizovani potpuno, ali ove lokomotive koje idu za Bar su 35 do 40 godina stare, i jedna po jedna idu u remont“, napominje Bulajić.
Objašnjava da je došlo do pregrevanja na usponima na pruzi prema Crnoj Gori, ali da se još ne zna zašto je tehnički do toga došlo.
„Iz bezbednosnih razloga, mašinovođe imaju proceduru da u takvim slučajevima zaustave lokomotivu i da druga dođe na njeno mesto“, dodaje v. d. direktora „Srbija voza“.
„Srbija voz“ je, pošto se Brodarevo nalazi jako blizu granice sa republikom Crnom Gorom, prvo pozvalo crnogorske kolege da njihova lokomotiva preuzme voz, ali oni to nisu mogli da urade jer dve zemlje nemaju potpisan protokol o saradnji.
To znači, kaže, da je rezervna lokomotiva morala da ide iz Užica.
U Virpazaru se, dodaje, čekalo da prođe neki drugi voz, da bi mogao da se nastavi put za Bar.
Šta je preduzeto da se takva situacija više ne bi ponovila
Da se to više ne bi ponavljalo, napominje v. d. direktora „Srbija voza“, od te večeri svaki voz ide bar sa dve ispravne lokomotive.
„U slučaju da se defektira jedna, ova druga momentalno nastavlja put. Dakle, ovaj slučaj više ne bi smeo da se dogodi“, ističe Bulajić.
Najavio je da će već iduće nedelje početi pregovori sa Crnom Gorom o protokolima o saradnji.
Istakao je da svi naši vozovi od sada imaju rezervu pića i hrane u slučaju da dođe nekog čekanja.
Putnicima je, dodaje, prvi put omogućeno da im se refundira 50 odsto cene karte.
Direktor „Srbija voza“ navodi da je u planu rekonstrukcija pruge Beograd-Bar, i da će vreme putovanja biti prepolovljeno.
Rekordno kašnjenje voza za Bar zabeleženo je pre desetak godina kada je voz iz Beograda „putovao“ do Kolašina punih 25 sati.
Ivan Bulajić, v. d. direktora „Srbija voza“ kaže za RTS, povodom jednog od najvećih kašnjenja na pruzi Beograd-Bar, da sada svaki voz ide bar sa dve ispravne lokomotive. Najavio je da će već iduće nedelje početi pregovori sa Crnom Gorom o protokolima o saradnji. Istakao je da svi naši vozovi od sada imaju rezervu pića i hrane u slučaju da dođe nekog čekanja, i da je putnicima prvi put omogućeno da im se refundira 50 odsto cene karte.