• Veliki broj falsifikovanih proizvoda na tržištu – kako da ih prepoznate

    Sa prazničnim periodom povećava se i potrošnja, čak i za 40 odsto. Nakon poslednjeg otkrića falsifikovanih proizvoda, potrošači će osim o cenama morati da vode računa i o kvalitetu namirnica. Marko Dragić iz Nacionalne organzacije potrošača rekao je za RTS da se može očekivati da je na tržištu u Srbiji veliki broj falsifikovanih proizvoda i da građani koji su ih uočili mogu da ih prijave tržišnoj i poreskoj inspekciji.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Veliki broj falsifikovanih proizvoda na tržištu – kako da ih prepoznate
    Foto: Unsplash

    Tržišni inspektori su nedavno otkrili ilegalnu proizvodnju falsifikata deterdženata, šampona i keksa „plazma“. Marko Dragić iz Nacionalne organzacije potrošača rekao je za RTS da se to i očekivalo, pošto je i pre godinu dana došlo do otkrića falsifikata deterdženata koji su se prodavali na pijacama i na „haubama“.

    Istakao je da je iznenađujuće što se proizvođači falsifikata nisu opametili i prestali sa takvim ponašanjem, ali i što nadležni nisu pokrenuli dovoljno adekvatnih postupaka.

    Dragić je rekao da se može očekivati da je na tržištu u Srbiji veliki broj falsifikovanih proizvoda.

    „Pogotovo što su jako velike razlike u cenama i nije realno i prirodno da budu tolike razlike u cenama na pijacama i u samim prodavnicama. I pored marži i zarade koje trgovci imaju, opet ne može da dođe do tolikih oscilacija i ne može biti toliko niža cena na pijacama“, naveo je Dragić.

    Kako je objasnio, upravo je to pokazatelj da je to roba sumnjivog porekla i kvlaiteta i da bi trebalo izbegavati ili prekomerno kontrolisati te proizvode kako se potrošači ne bi doveli u zabludu ili da ne bi nastao neki zdravstveni problem.

    Obratiti se inspekciji u slučaju sumnje

    Dragić je istakao da bi ukoliko postoji sumnja da se u nekom objektu prodaju falsifikovani proizvodi to trebalo prijaviti tržišnoj i poreskoj inspekciji, a ako postoji problem sa određenim proizvodom, to bi trebalo prijaviti inspekciji koja je zadužena za kontrolu porekla tog proizvoda.

    Govoreći o cenama i sniženjima, Dragić je rekao da prosečan potrošač nikako ne može da zna kada je došlo do promene cene i da mu jedino preostaje da trgovcu veruje da je to zaista tako.

    „Dok tržišna inspekcija može uvidom u knjige trgovaca da vidi da li je došlo do promene cena neposredno pre najave, na primer neko vikend sniženje ili vikend akcije i na taj način da pokrene adekvatan postupak i sankcioniše trgovca koji na taj način posluje“, rekao je Dragić.

    Poručio je da je savet za prazničnu kupovinu potrošačima da prate akcije i sniženja i da kupuju samo ono što im je neophodno.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Koliko muškarci dobijaju za porodiljsko odsustvo

    Samo 373 očeva u Srbiji koristilo je mogućnost porodiljskog odsustva u 2022. godini, prema podacima Ministarstva za brigu o porodici i demografiju. Ipak, u nekim zemljama Evrope to postaje […]

    Letovanje na kredit – izbor ili moranje

    Praznici su iza nas, a ispred sezona godišnjih odmora. Mnogi zbog toga hrle po kredite. Jesu li pozajmice izbor ili moranje, zbog čega se sve zadužujemo i pod kakvim uslovima, za RTS govori […]