• Vožnja do mora nije rutinska radnja – kako se pripremiti za dug put

    Za prva dva vikenda u avgustu se kaže da su vreme najveće smene turista tokom letnje sezone. Zato ne čudi statistika da tokom jula i avgusta dolazi do povećanog broja saobraćajnih nesreća sa nastradalima. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović dao je preporuke vozačima kako bi bezbedno stigli na željenu destinaciju.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Vožnja do mora nije rutinska radnja – kako se pripremiti za dug put
    Foto: Pixabay

    Proteklog vikenda pet osoba je izgubilo život, dok je od početka godine u saobraćaju u Srbiji stradalo 270 ljudi.

    Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović poručuje da bezbednost nikada ne sme da bude na raspustu i ističe da je najvažnije da na put nikada ne krećemo umorni.

    “Vozači ne razmišljaju, ne pripremaju se za put, to shvate kao rutinsku radnju – znam da vozim, vozim toliko godina, ja ću lako, pa zato i dolazi do problema“, rekao je Stamatović.

    Za duga putovanja je, napominje, potrebna priprema – informisanje o tome gde su gužve na prelazima, ali i psihofizička priprema vozača.

    “Umor je jedan od glavnih uzroka nesreća, a odmor i san su jedini lek. Ko kreće na dugo putovanje treba dobro da se odmori i tek posle odmora i sna da krene na put“, rekao je Stamatović.

    Objašnjava da je važno putovati danju, jer je velika većina građana navikla danju da radi, a noću da spava i odmara.

    “Dolazi do šoka u organizmu ako se odjednom dogodi napor noću, kako bismo dobili jedan dan na turističkoj destinaciji. Najčešće nezgode su u svitanje, kada stiže umor koji je teško prepoznati za volanom, samo se desi da se na 2-3 sekunde preklope oči – pređemo 150 metara i posledice mogu biti fatalne. Niko to ne želi ni sebi ni porodici, ali opet se događa“, naveo je Stamatović.

    Napraviti plan puta

    Na put treba krenuti u ranim jutarnjim časovima nakon odmora, sa pripremljenom rutom i isplaniranim pauzama od najmanje 15 minuta na svaka dva sata kako bi vozač prošetao i bezbedno nastavio put.

    “Ako je sat zadržavanja na granici – da to predvidimo, uračunamo u vreme putovanja i ne pokušavamo da nadoknadimo vreme prekoračavanjem brzine ili preskakanjem pauza“, kaže Stamatović.

    Ukazuje i da odmor ne počinje kada se stigne na destinaciju, već kada se uđe u vozilo. Potrebno je i bar nedelju dana pre puta proveriti tehničku ispravnost automobila, kako bismo imali vremena da ga popravimo pre puta.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija