Od 1. novembra obavezna je upotreba zimskih guma, ali je podjednako važno i da dubina proreza na tim gumama ne bude manja od četiri milimetra.
Ovo se ističe zbog toga što sigurno ima vozača kojima su se zimski pneumatici istrošili, otkad je 2012. godine i Pravilnikom o tehničkim uslovima za vozila uvedena ova obaveza.
Zimske gume su važne jer letnje na temperaturi ispod sedam stepeni gube svoju najvažniju karakteristiku – dobro prijanjanje na asfalt. Nasuprot letnjim, dubina kanala na šarama guma za zimu je veća i ima ih mnogo više, dok u gazećem sloju gume takođe ima više malih kanala. Sve to zajedno obezbeđuje dobro prijanjanje za asfalt, ali i dosta kraći zaustavni put, što garantuje veću stabilnost vozila i sigurnost vozača.
Kad je reč o kvalitetu guma, zimi je bolje imati zimske gume od univerzalnih, koje takođe zadovoljavaju zakonske kriterijume. One se mogu koristiti tokom cele godine i dovoljno je da na sebi imaju simbol pahuljice, planine ili oznaku M+S. Međutim, iako imaju šaru koja je na zlatnoj sredini između letnjih i zimskih, iako su fleksibilne na niskim temperaturama, vulkanizeri ipak savetuju posedovanje dva odvojena kompleta guma.
Oscilacija u temperaturama je ogromna, leti je i do 50 stepeni, dok se zimi spusti ispod minus 10. Zbog toga je teško da isti pneumatik da dobre rezultate na vrelom asfaltu, po kiši, snegu i ledu.
Generalni direktor Auto-moto saveza Srbije Predrag Đurđev kaže da bi vozači, pored zakonske obaveze, trebalo da zamene gume i zbog svoje, ali i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju.
Od 1. novembra obavezna je upotreba zimskih guma, ali je podjednako važno i da dubina proreza na tim gumama ne bude manja od četiri milimetra.