• Vučić i Orban prvi će se danas provozati brzim vozom do Novog Sada

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Pruga Beograd-Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd-Budimpešta, biće danas u podne puštena u saobraćaj.
     
    Prvim brzim vozom nazvanim „Soko“ voziće se predsednik Srbije Aleskandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban, najavljeno je danas.
    Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara.
    Direktni vozovi će od stanice Beograd-Centar, u Prokopu, do centra Novog Sada, kako je najavljeno, stizati za 36 minuta.
     
    Deonica Beograd-Centar – Stara Pazova, od 34,5 kilometara, građena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvođač radova je bio kineski konzorcijum „Čajna reilvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“.
     
    Na deonici Stara Pazova-Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija „RŽD Internešenel“, a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
     
    Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta.
     
    Promotivna cena karte 300 dinara
     
    U promotivnom periodu karta u jednom pravcu koštaće 300 dinara, a potom puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.
     
    Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 sati iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.
     
    Tri vrste vozova do Novog Sada
     
    Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmeeđu dva grada.
     
    „Intersiti vozovi“ će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu, na Novom Beogradu.
     
    Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
     
    Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.
     
    Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.
     
    Za tri godine do mađarske granice
     
    Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 184 kilometara, koji su već počeli, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.
     
    Izgradnja pruge Beograd-Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.
     
    To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske. Pruga Beograd-Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.

    Pruga Beograd-Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd-Budimpešta, biće danas u podne puštena u saobraćaj.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    AMSS: Opasnost od kiše i poledice

    Vozači se upozoravaju na opasnost od kiše koja se na pojedinim deonicama puteva može zalediti i pozivaju da dodatno obrate pažnju na stanje kolovoza, voze sporije i na većem odstojanju, […]

    Na našim rekama primetan sve veći broj ribokradica

    Ribočuvari ovih dana imaju pune ruke posla. Da li zbog posta ili iz nekog drugog razloga, na našim rekama primetan je sve veći broj ribokradica. Iako su za krivolov predviđene velike kazne, mnogi […]