• Zakon o poštanskim uslugama stupio na snagu, novina je uvid u sadržinu pošiljke. Kazne od 10.000 do tri miliona

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Zakonom o poštanskim uslugama koji je stupio na snagu danas stvaraju se uslovi za veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, veća odgovornost i veći broj poštanskih operatora i pošiljaoca, nove usluge, liberalizacija tržišta, što će omogućiti jednostavnije i pristupačnije servise za građane.

     
    Kako kažu u JP „Pošta Srbije“ za Tanjug, posebno je unapređen aspekt bezbednosti i zaštite pošiljaka, korisnika i zaposlenih kod poštanskih operatora.
     
    Skupština Srbije usvojila je krajem oktobra Zakon o poštanskim uslugama čiji je cilj da doprinese efikasnijem funkcionisanju poštanske mreže i unapređenju uslova pristupa toj mreži, kao i da dovede do razvoja tržišta poštanskih uslova, shodno potrebama privrede i građana.
     
    Donošenjem ovog zakona, reguliše se tržište poštanskih usluga, postiže se usklađivanje sa zakonodavstvom Evropske unije, aktima Svetskog poštanskog saveza i zahtevima Svetske trgovinske organizacije. Pojačana je odgovornost operatora za eventualno nastalu štetu na pošiljkama, odnosno preciznije propisana prava i obaveze poštanskih operatora, koja će omogućiti veći nivo zaštite zaposlenih kod javnog poštanskog operatora, kao i zaštitu poštanske tehnologije, kažu u to preduzeću.
     
    U JP „Pošta Srbije“ kao najznačajniju izmenu u Zakonu o poštanskim uslugama ističu postupak evidentiranja broja lične isprave pošiljaoca prilikom prijema vrednosnih i otkupnih pošiljaka.
     
    Ovim se, kako kažu, obezbeđuje veći nivo zaštite za sve učesnike u tokovima poštanskog saobraćaja. Zakonom su utvrđene izmene prava i obaveze korisnika poštanskih usluga i poštanskih operatora u pogledu rokova za izjavljivanje reklamacija za oštećene pošiljke, i za obaveštavanje korisnika o ishodu nakon podnošenja reklamacije.
     
    Korisnik može izjaviti reklamaciju poštanskom operatoru u roku od 60 dana u unutrašnjem, odnosno u roku od šest meseci u međunarodnom saobraćaju. Rok u kom je operator u obavezi da obavesti korisnika o ishodu prijavljene reklamacije sada je osam dana.
     
    Novi Zakon omogućio je i novinu po pitanju prijema pošiljaka u unutrašnjem poštanskom saobraćaju – diskreciono pravo dato operatoru i zaposlenima kod operatora, da u toku prijema pošiljke u unutrašnjem saobraćaju, u prisustvu korisnika, izvrše uvid u sadržinu pošiljke ukoliko postoji sumnja koja se odnosi na nedozvoljeni sadržaj.
     
    U međunarodnom poštanskom saobraćaju, tehnologija prijema pošiljaka je nepromenjena u odnosu na prethodni Zakon.
     
    U obrazloženju zakona navedeno je da prethodna zakonska rešenja nisu mogla da prate zahteve tržišta poštanskih usluga koje karakteriše pojava rastućih i promenljivih zahteva korisnika i sve većeg broja novih poštanskih operatora u delu komercijalnih poštanskih usluga. Primena novog Zakona o poštanskim uslugama podjednako je značajna za građane i privredu, kao i za poštanske operatore i sve ostale učesnike na tržištu, kažu za Tanjug u JP „Pošta Srbije“.
     
    Kvalitetnije i pristupačnije usluge poštanskih operatora omogućiće jednostavnije plasiranje i prodaju proizvoda, posebno putem elektronske trgovine, njen dalji razvoj i doprinos ukupnom razvoju privrede, navode.
     
    Takođe, delimičnom liberalizacijom tržišta, u delu rezervisanih poštanskih usluga za javnog poštanskog operatora – gde je opseg mase za prijem, preradu, prevoz i uručenje pismonosnih poštanskih pošiljka smanjen sa 100 grama na 50 grama uvećava se konkurentnost i kapacitet tržišta.
     
    Ostale poštanske usluge obuhvataju prijem, preradu, prevoz i uručenje paketa mase preko deset kilograma u unutrašnjem poštanskom saobraćaju, prijem, preradu i prevoz paketa mase preko deset kilograma u međunarodnom poštanskom saobraćaju, u polazu, preradu, prevoz i uručenje paketa mase preko 20 kilograma u međunarodnom poštanskom saobraćaju, u dolazu, usluge dodatne vrednosti, dopunske usluge.
     
    Predviđene su i kaznene odredbe, a kazne će iznositi od 10.000 do tri miliona dinara, u zavisnosti od toga o kom prekršaju je reč.
     
     

    Zakonom o poštanskim uslugama koji je stupio na snagu danas stvaraju se uslovi za veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, veća odgovornost i veći broj poštanskih operatora i pošiljaoca, nove usluge, liberalizacija tržišta, što će omogućiti jednostavnije i pristupačnije servise za građane.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    MUP: Protekle noći nisu zabeleženi ozbiljniji incidenti

    Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova tokom prethodne noći izvršili su proveru identiteta ukupno 386 lica, pri čemu je 13 lica dovedeno do službenih prostorija zbog izvršenih prekršaja. […]

    I danas veoma toplo

    Pretežno sunčano i toplo vreme je pred nama, lokalni razvoj oblačnosti i retka pojava kratkotrajnih pljuskova sa grmljavinom očekuje se na jugozapadu […]