• Zakon o poštanskim uslugama stupio na snagu, novina je uvid u sadržinu pošiljke. Kazne od 10.000 do tri miliona

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Zakonom o poštanskim uslugama koji je stupio na snagu danas stvaraju se uslovi za veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, veća odgovornost i veći broj poštanskih operatora i pošiljaoca, nove usluge, liberalizacija tržišta, što će omogućiti jednostavnije i pristupačnije servise za građane.

     
    Kako kažu u JP „Pošta Srbije“ za Tanjug, posebno je unapređen aspekt bezbednosti i zaštite pošiljaka, korisnika i zaposlenih kod poštanskih operatora.
     
    Skupština Srbije usvojila je krajem oktobra Zakon o poštanskim uslugama čiji je cilj da doprinese efikasnijem funkcionisanju poštanske mreže i unapređenju uslova pristupa toj mreži, kao i da dovede do razvoja tržišta poštanskih uslova, shodno potrebama privrede i građana.
     
    Donošenjem ovog zakona, reguliše se tržište poštanskih usluga, postiže se usklađivanje sa zakonodavstvom Evropske unije, aktima Svetskog poštanskog saveza i zahtevima Svetske trgovinske organizacije. Pojačana je odgovornost operatora za eventualno nastalu štetu na pošiljkama, odnosno preciznije propisana prava i obaveze poštanskih operatora, koja će omogućiti veći nivo zaštite zaposlenih kod javnog poštanskog operatora, kao i zaštitu poštanske tehnologije, kažu u to preduzeću.
     
    U JP „Pošta Srbije“ kao najznačajniju izmenu u Zakonu o poštanskim uslugama ističu postupak evidentiranja broja lične isprave pošiljaoca prilikom prijema vrednosnih i otkupnih pošiljaka.
     
    Ovim se, kako kažu, obezbeđuje veći nivo zaštite za sve učesnike u tokovima poštanskog saobraćaja. Zakonom su utvrđene izmene prava i obaveze korisnika poštanskih usluga i poštanskih operatora u pogledu rokova za izjavljivanje reklamacija za oštećene pošiljke, i za obaveštavanje korisnika o ishodu nakon podnošenja reklamacije.
     
    Korisnik može izjaviti reklamaciju poštanskom operatoru u roku od 60 dana u unutrašnjem, odnosno u roku od šest meseci u međunarodnom saobraćaju. Rok u kom je operator u obavezi da obavesti korisnika o ishodu prijavljene reklamacije sada je osam dana.
     
    Novi Zakon omogućio je i novinu po pitanju prijema pošiljaka u unutrašnjem poštanskom saobraćaju – diskreciono pravo dato operatoru i zaposlenima kod operatora, da u toku prijema pošiljke u unutrašnjem saobraćaju, u prisustvu korisnika, izvrše uvid u sadržinu pošiljke ukoliko postoji sumnja koja se odnosi na nedozvoljeni sadržaj.
     
    U međunarodnom poštanskom saobraćaju, tehnologija prijema pošiljaka je nepromenjena u odnosu na prethodni Zakon.
     
    U obrazloženju zakona navedeno je da prethodna zakonska rešenja nisu mogla da prate zahteve tržišta poštanskih usluga koje karakteriše pojava rastućih i promenljivih zahteva korisnika i sve većeg broja novih poštanskih operatora u delu komercijalnih poštanskih usluga. Primena novog Zakona o poštanskim uslugama podjednako je značajna za građane i privredu, kao i za poštanske operatore i sve ostale učesnike na tržištu, kažu za Tanjug u JP „Pošta Srbije“.
     
    Kvalitetnije i pristupačnije usluge poštanskih operatora omogućiće jednostavnije plasiranje i prodaju proizvoda, posebno putem elektronske trgovine, njen dalji razvoj i doprinos ukupnom razvoju privrede, navode.
     
    Takođe, delimičnom liberalizacijom tržišta, u delu rezervisanih poštanskih usluga za javnog poštanskog operatora – gde je opseg mase za prijem, preradu, prevoz i uručenje pismonosnih poštanskih pošiljka smanjen sa 100 grama na 50 grama uvećava se konkurentnost i kapacitet tržišta.
     
    Ostale poštanske usluge obuhvataju prijem, preradu, prevoz i uručenje paketa mase preko deset kilograma u unutrašnjem poštanskom saobraćaju, prijem, preradu i prevoz paketa mase preko deset kilograma u međunarodnom poštanskom saobraćaju, u polazu, preradu, prevoz i uručenje paketa mase preko 20 kilograma u međunarodnom poštanskom saobraćaju, u dolazu, usluge dodatne vrednosti, dopunske usluge.
     
    Predviđene su i kaznene odredbe, a kazne će iznositi od 10.000 do tri miliona dinara, u zavisnosti od toga o kom prekršaju je reč.
     
     

    Zakonom o poštanskim uslugama koji je stupio na snagu danas stvaraju se uslovi za veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, veća odgovornost i veći broj poštanskih operatora i pošiljaoca, nove usluge, liberalizacija tržišta, što će omogućiti jednostavnije i pristupačnije servise za građane.

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija