Da su praznici sve bliže, ne podsećaju nas samo kalendar ili novogodišnja rasveta, već i gužve u tržnim centrima, prodavnicama, na šalterima, ali i poskupljenja. Istraživali smo koliko trošimo, šta kupujemo i kakve su cene.
Praznična euforija polako se zahuktava. Zbog korone prošle godine smo se manje družili i slavili, izbegavali velike šoping centre i gužve.
Ove, usled bolje epidemijske situacije i želje da nadoknadimo propušteno, vraćamo se starim navikama koje pored ostalog podrazumevaju i trošenje para. Naravno, sve zavisi od prohteva, mogućnosti i finansija.
„Kupovina kao nikada ranije predstavlja jednu važnu odluku i zato potrošači treba pažljivo da biraju. Trebaja da gledaju određene proizvode koji su na akcijama. Jedino tako će uštedeti, a zadovoljiti svoje potrebe. U ovom trenutku ni te silne akcije ni popusti ne moraju da znače uvek najnižu moguću cenu“, ističe Zoran Nikolić iz Organizacije potrošača Kragujevca.
Za nabavku namirnica još je rano. Prodavci se hvale, ali i žale posebno na lozničkoj pijaci jer kažu da veliki trgovinski lanci odvlače mušterije.
Dragica Marković, prodavačica iz Loznice, kaže da kupaca nema, za Nikoljdan kao da nije bio Nikoljdan, to je bilo katastrofa, a cene su iste.
„S obzirom da su slave i predstojeći praznici gužva je sve veća i veća. Uglavnom sada kreće potražnja za voćem oko Božića, Nove godine i tako“, kaže Đorđević Ljiljana, prodavačica iz Kruševca.
Godina ističe, obaveze gomilaju, treba sve nabaviti i pripremiti, a na to kako finansijski preživeti januar mislićemo kada se obave sve praznične kupovine i slavlja prođu.
Da su praznici sve bliže, ne podsećaju nas samo kalendar ili novogodišnja rasveta, već i gužve u tržnim centrima, prodavnicama, na šalterima, ali i poskupljenja. Istraživali smo koliko trošimo, šta kupujemo i kakve su cene.