• Završen tender za postavljanje elektropunjača, javile se četiri kompanije

    Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je zavšren tender za postavljanje maksimalno 320 elektropunjača na auto-putevima u Srbiji i da su se javile četiri kompanije.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Završen tender za postavljanje elektropunjača, javile se četiri kompanije
    Foto: Pixabay

    On je kazao da će kompanija koja sklopi ugovor sa Javnim preduzećem (JP) „Putevi Srbije“ moći na 16 lokacija da postavi najmanje 80, a najviše 320 punjača, čime će značajno biti povećana ponuda e-punjača na srpskim putevima.

    „Tender je završen juče, javile su se četiri kompanije i nadam se da ćemo, kada prođu svi rokovi, u narednom periodu potpisati ugovor sa najpovoljnijom kompanijom i početi sa opremanjem auto-puteva elektropunjačima“, rekao je Vesić za TV Prva.

    On je podsetio da na auto-putevima već radi osam punjača navodeći da je u toku proces postavljanja još 16 novih, a da će u narednom periodu biti postavljeno još sedam.

    „Sa ovih 33, i novih 80 koje će postaviti kompanija izabrana na tenderu, ove godine imaćemo novih 113 elektropunjača. Kada tome dodamo da pumpe imaju obavezu da na četiri točilice za gorivo, imaju jedan elektro-punjač, Srbija će biti najbolje opremljena elektro-punjačima u ovom delu Evrope“, naglasio je Vesić.

    Ministar je dodao da je bilo mnogo opstrukcija ovog procesa, jer državna preduzeća teško prihvataju novine i modernizaciju, ali da je bio uporan da se tender sprovede.

    „Sada nas čeka proces pretvaranja skoro 1.000 kilometara postojećih auto-puteva u pametne puteve, a nosioci ovog posla biće državne kompanije Telekom Srbija i Institut Mihailo Pupin“, rekao je Vesić.

    Prema njegovim rečima, to će doprineti da srpski auto-putevi budu konkurentni, jer je sve više e-vozila u Evropi i oni će moći da prolaze kroz Srbiju.

    „Velika Britanija, Nemačka i Norveška već imaju preko milion električnih vozila, Francuska je blizu tog broja, a procena je da će u EU 2030. polovina automobila biti na električni pogon. Bez elektro-punjača naši auto-putevi i brze saobraċajnice neće biti konkurentne“, rekao je ministar.

    Time se, kako je dodao radi i na zaštiti životne sredine.

    „I kod nas će početi proizvodnja električnih vozila, u Kragujevcu, tako da i mi moramo da se prilagođavamo vremenu koje dolazi. Električna vozila postaju dostupnija građanima i mi im, gradeći odgovarajuću infrastrukturu, olakšavamo kupovinu takvih automobila. Srbija se polako svrstava u red zemalja koje ulažu u ovu vrstu infrastrukture“, zaključio je Vesić.

    „Predstoji potpisivanje ugovora za izgradnju četiri nove saobraćajnice“

    Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rekao je i da će u narednom periodu, kako je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio, biti potpisani ugovori za izgradnju nove četiri saobraćajnice, deonice auto-puta od Požege prema Boljaru ka Crnoj Gori, od Požege prema Kotromanu i BiH, i novog auto-puta Karađorđe, kroz Šumadiju kao i brze saobraćajnice Kraljevo – Novi Pazar.
    „Od Požege nastavljamo da gradimo auto-put ka Kotromanu, Višegradu, u dve faze. Prva deonica biće dužine 31 kilometar do Sušice, kod skretanja za Zlatibor, što je i najopterćeniji put, kojim dnevno prođe 14.000 vozila. Tako da ćemo povezati Užice i Zlatibor na mrežu auto-puteva“, rekao je Vesić.

    Od Požege se nastavlja i gradnja auto-puta ka Crnoj Gori, budući da je već potpisan ugovor za deonicu do Duge poljane, a biće potpisan i nastavak do Boljara, naveo je ministar za Prvu.

    „Potpisaćemo i ugovor za prvu polovinu brze saobraćajnice Karađorđe, kroz Šumadiju, što će doprineti razvoju centralnog dela zemlje, privrednom i turističkom. Do 2026. godine završićemo 78 kilometara od Malog Požarevca, preko Mladenovca, Aranđelovca, Orašca do Lazarevca. Nakon toga gradićemo drugi deo, prema Rači, Topoli i Kragujevcu. Tada će i obilaznica oko Kragujevca biti završena, i biće nastavljena do Mrčajevaca, u dužini od 36 kilometara“, istakao je Vesić.

    Rekao je da će brzom saobraćajnicom biti povezan Novi Pazar sa Kraljevom kao i da je predsdnik Vučić osim ove saobraćajnice tražio da se izgradi pruga do Novog Pazara u okviru planirane rekonstrukcije pruge Stalać – Kraljevo – Rudnica. Ponovio je da će samo u ovoj godini biti završena izgradnja novih 166 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, u 2025. godini 68,2 kilometra, a u 2026. godini čak 258 kilometara.

    „U ovoj godini, završićemo 54 kilometara od Šapca do Loznica, kao i 46 kilometara Moravskog koridora – od Preljine do Kraljeva i od Kruševca do Trstenika. Biće završeno i 23 kilometra Dunavskog koridora, do Požarevca. U oktobru će biti okončani radovi na deonici Pakovraća – Požega, dugoj 19,5 kilometara. Takođe, završićemo i deo od 5,8 kilometara od Divaca do Valjeva, kao i 18 kilometara deonice Kuzmin – Sremska Rača, sa mostom preko Save, na budućem autoputu ka Sarajevu“, nabrojao je Vesić.

    Takođe, tokom 2026. godine biće kompletno završen Moravski koridor, kao i cela brza saobraćajnica do Loznice, sa odvojkom Slepčević – Badovinci. U junu 2026. biće završen i Fruškogorski koridor, sa tri mosta u Novom Sadu, kao i Dunavski koridor, do Velikog Gradišta i Golupca, a na brzoj saobraćajnici od Beograda do Zrenjanina, biće završena deonica do Kovačice, dok će na „Osmehu Srbije“ biti završeno ukupno 50 kilometara – od Bačkog brega do Kljajićeva i od Srbobrana do Vrbasa.

    Do 2026. počeće i izgradnja brze saobraćajnice Kraljevo – Novi Pazar, dodao je Vesić. „Sve ovo pokazuje koliko će Srbija dobiti brzih saobraćajnica i auto-puteva i koliko se Srbija razvija. Od vremena SFRJ do 2012. godine bilo je izgrađeno 596 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, dok je od 1012. do danas izgrađeno i u saobraćaj pušteno – 468 kilometara. Do 2027. imaćemo još 487 kilometara, a planiramo još čak 900 kilometara brzih saobraćajnica“, naglasio je minsitar saobraćaja.

    Kada je reč o železnici, Vesić je podsetio da će do kraja godine biti završena deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, duga 108 kilometara. Dodao je da sledi raspisivanje tendera za nadzor na projektu brze pruge Beograd – Niš, u okviru kojeg će u maju biti raspisan tender za izgradnju druge i treće deonice, a u decembru i za izgradnju prve deonice. „Brza pruga Beograd – Niš, biće duga 230 kilometara, vredna 2,7 milijarde evra, od čega je 610 miliona evra grant EU.

    Brzom prugom od Beograda do Niša putovaće se 111 minuta, što je sada nemoguće“, rekao je Vesić i dodao da je u toku obnova pruge Niš – Dimitrovgrad za brzine od 120 kilometara, kao i Niš – Brestovac, sa obilaznicom oko Niša. Najavio je i rekonstrukciju 2.000 kilometara regionalnih pruga, od čega je najhitnija deonica Valjevo – Vrbnica, na pruzi Beograd – Bar, jer je u najtežem stanju. Biće obnovljena i pruga Stalać – Kraljevo – Rudnica, sa odvojkom ka Novom Pazaru, koji će prvi put imati prugu, a sledi i obnova 400 kilometara pruge u Vojvodini.

    Nakon završetka pruge do Niša, nastaviće se gradnja ka Preševu i Skoplju. „Vizija predsednika Aleksandra Vučića je da Srbija 2027. bude infrastrukturno izgrađena, saobraćajno povezana, u kojoj će prosečna plata biti 1.400 evra, a penzija i minimalna zarada 650 evra. To je Srbija budućnosti u kojoj građani pristojno žive od svog rada, Srbija koja se razvija“, poručio je Vesić.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Incident tokom blokade Takovske ulice kod zgrade RTS-a

    Tokom blokade saobraćaja u Takovskoj ulici ispred zgrade RTS došlo je do incidenta oko podneva pošto je jedan od građana izašao iz automobila i nasilno uzimao kišobrane od okupljenih i bacao […]