• Žrtve telefonskih prevara u Srbiji najčešće dolaze iz jedne grupe

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Žrtve telefonskih prevara najčešće su penzioneri.

    Jedan telefonski poziv, primamljiva nagrada i pritisak iskusnog trgovca mnoge su uveli u dugove. Sve počinje bezazlenim telefonskim pozivom i obećanjem.

    Pozivaju najčešće penzionere, nude im različita zdravstvena pomagala, poklone ili vaučere uz uslov da prisustvuju besplatnoj večeri ili prezentaciji, na kojima se prodaju skupi proizvodi.

    Epilog je – posle spretnih govora prodavaca, od svojih malih primanja neki stariji građani i godinama otplaćuju proizvode koje verovatno nikada ne bi kupili, prenosi RTS.

    U Udruženju penzionera Novog Beograda RTS-u su potvrdili da su najstariji sugrađani često žrtve takvih manipulacija.

    Ružica Belanović iz Udruženja penzionera kaže da se pozivi obično dešavaju između tri i četiri sata i vrlo su navalentni.

    „Mnogi penzioneri su nam rekli kada oni pokušaju da prekinu razgovor, da kažu da nisu zainteresovani za te prezentacije i kupovine, oni uopšte ne žele da prekinu taj razgovor,“ naglašava Belanovićeva.

    Prema njenim rečima, u tim ubeđivanjima oni uopšte nisu shvatili o čemu se radi i koliki je ukupan iznos tog proizvoda, tako da tek kada počnu da im odbijaju te rate oni shvate šta su to kupili i koliko to košta.

    „Nijedan podatak prema privatnim firmama ne izlazi iz PIO fonda“

    Pitanje je odakle radnicima u kol-centrima informacija da li je neko penzioner ili ne. Taj podatak nije javno dostupan.

    „Ono što je najvažnije, Fond PIO ne daje podatke, naročito potenciram zbog penzionera da znaju, nijedan podatak prema privatnim firmama, prodavcima, trgovcima, ne izlazi iz PIO fonda. Mi u našim bazama imamo obilje ličnih podataka, ali recimo broj telefona nije podatak koji imamo,“ naglašava Jelica Timotijević, direktor sektora za odnose sa javnošću PIO fonda.

    Ružica Belanović ističe da je Udruženju penzionera na Novom Beogradu jako čudno odakle njima toliki podaci, odakle njima telefoni penzionera i da ih toliko uznemiravaju.

    „Ja sam doživela i mene da zovu, i suprug i ja smo penzioneri, isto nas zovu,“ kaže Belanovićeva.

    Važno je znati da svaki kupljen proizvod van poslovnih prostorija može biti vraćen u roku od 14 dana, ističu u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije.

    Nikica Jovanović, pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije poručuje da ukoliko trgovac ne poštuje Zakon o zaštiti potrošača i propusti da vas o ovom vašem pravu obavesti i ne da vam jedan formular koji se zove obrazac za odustanak od ugovora, imate pravo da vratite robu u roku od čak godinu dana.

    Ako bude usvojen predlog Zakona o zaštiti potrošača – biće uveden registar „Ne zovi“ i građani će moći da se prijave preko svojih telefonskih operatera.

    Trgovci koji budu slali poruke ili pozivali brojeve sa te liste prekršajno će odgovarati i platiti kaznu i do 50.000 dinara.

     

    Jedan telefonski poziv, primamljiva nagrada i pritisak iskusnog trgovca mnoge su uveli u dugove. Sve počinje bezazlenim telefonskim pozivom i obećanjem.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Lovačke patrone u rancu učenika

    U rancu učenika sedmog razreda osnovne škole u Zemunu pronađene su lovačke patrone. On je i ranije prijavljivan zbog lošeg ponašanja. […]