Određivanje finansijske vrednosti nekog brenda je težak zadatak, jer na nju utiče više različitih faktora.
Imajući ovo na umu, engleski Brand Finance već godinama sastavlja liste najvećih svetskih brendova, izračunavajući poseban indeks množenjem trgovačke marže za svaki pojedinačni brend sa prihodima od njegove prodaje koje su ostvarile matične kompanije, uz sabiranje ulaganja i sam kapital brenda.
Tek objavljeni izveštaj Global 500 prikazao je najvrednije svetske brendove u 2022. godini, piše Biznis.rs.
Sa povećanjem od 35 odsto u odnosu na prošlogodišnji izveštaj, Apple je zadržao prvo mesto u rangiranju, sa ukupnom vrednošću brenda od 335 milijardi dolara. Ovo je najveća vrednost nekog brenda ikada zabeležena u istoriji Global 500 izveštaja, koji se objavljuje već 15 godinu zaredom.
Kao jedna od najvećih svetskih tehnoloških kompanija, Apple dominira tržištem pametnih telefona, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, gde više od polovine pametnih telefona u upotrebi čine iPhone modeli.
Posle kompanije Apple, na drugom mestu je Amazon sa vrednošću brenda od 350,3 milijarde dolara.
Brend koji najbrže raste na globalnoj listi je Tiktok/Douyin. Kineska društvena mreža porasla je za 215 odsto u odnosu na 2021. godinu i nalazi se na 18. poziciji sa 59 milijardi dolara.
U periodu između 2019. i 2021. godine, ova platforma je doživela veliki porast korisničke baze sa 291,4 miliona na 655,9 miliona. Ako se ovaj rast nastavi, Tiktok bi mogao dostići skoro milijardu korisnika do 2025. godine, prema projekcijama koje je objavio Insider Intelligence.
Više od trećine brendova na listi pripada sektoru tehnologije i usluga. Kombinovano, ova kategorija ima vrednost brendova od dva biliona dolara.
Mediji su drugi najvredniji sektor, mada u njih spadaju i društvene mreže – 19 od 100 najvećih brendova spada u sektor medija i telekomunikacija, uključujući Google, Facebook i WeChat.
Što se tiče geografske rasprostranjenosti, SAD i Kina imaju 75 od 100
Određivanje finansijske vrednosti nekog brenda je težak zadatak, jer na nju utiče više različitih faktora.