• Avio-kompanije u velikim problemima

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Zbog odluke Rusije da, kao odgovor na sankcije Evropske unije, zabrani evropskim avioprevoznicima da prolaze kroz njen vazdušni prostor mnoge kompanije su se našle u velikim problemima.
     
    Većina evropskih avioprevoznika otkazala je sve letove za Aziju dok ne sagledaju sve mogućnosti alternativnih ruta, a najviše je pogođen Finer, koji svakog dana ima 18 letova za Aziju preko Rusije, prenosi Politiko.
     
    Obilaženje ruskog vazdušnog prostora značajno produžava vreme putovanja, zbog čega većina naših putničkih i kargo letova ekonomski više nije održiva, izjavio je prvi čovek Finera Topi Maner.
    Letovi bi sada bili 90 minuta duži na relaciji Frankfurt-Peking, a čak pet sati duži između Helsinkija i Tokija.
     
    Zbog toga je i kompanija „Virdžin“ bila primorana da otkaže sve kargo letove od Londona do Šangaja, a do sada ih je imala četiri puta sedmično.
     
    Problem za aviokompanije nije samo produženo trajanje letova, već bi i posade morale da se udvostruče da se ne bi kršila pravila o maksimalnom broju radnih sati u kontinuitetu.
     
    Poseban problem predstavlja to što bi obilaženje ruskog vazdušnog prostora zahtevalo dodatno zaustavljanje zbog dolivanja goriva. 
     
    Zbog toga su mnoge aviokompanije kontaktirale aerodrom Enkoridž na Aljasci, koji je bio baza za dolivanje goriva u vreme Hladnog rata.
     
    Analitičar Džon Volton upozorio je, međutim, da bi odlaskom u Enkoridž let od Pekinga do Helsinkija, koji sada traje osam sati, bio produžen za pet i po sati, što bi značajno povećalo troškove.
     
    Zbog sankcija izrečenih Rusiji problem bi mogle da imaju i kompanje koje daju avione na lizing, s obzirom da se polovina ruskih komercijalnih letova obavlja takvim letelicama.
     
    Finansijske sankcije znače da će ruske aviokompanije teško moći da plaćaju svoje obaveze, čak i ako imaju novca za to, a pošto im je zabranjeno da lete u Evropsku uniju, ne mogu ni da vrate te avione.
     
    U celoj priči na gubitku je svakako i Rusija, koja je od preleta preko svoje teritorije od kompanja iz Evropske unije, kojima je sada to zabranjeno, godišnje prihodovala najmanje 420 milina dolara i iz tog novca je finansiran Aeroflot.
     

    Zbog odluke Rusije da, kao odgovor na sankcije Evropske unije, zabrani evropskim avioprevoznicima da prolaze kroz njen vazdušni prostor mnoge kompanije su se našle u velikim problemima.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Svet