• COVID19 i kraj štampanih medija?

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Pandemija korona virusa značajno je uticala na rad i uticaj medija, a posebno je pogodila štampane, od kojih su neki prestali da izlaze ili su prešli na elektronska izdanja.

    U najnovijoj analizi Međunarodnog instituta za bliskoistočne i balkanske studije (IFIMES), iz Ljubljane, ukazuje se da su sa pojavom korona virusa uočene promene u načinu izveštavanja i uređivanja, posebno pisanih medija, od kojih su neki prestali i da izlaze.

    „S obzirom na činjenicu da korona virus može da preživi 24 sata na papiru, ljudi potpuno izbegavaju kupovinu štampe. Isto tako u vreme (samo)izolacija i policijskog časa nemoguće je snabdeti prodajna mesta štampom u fizičkom obliku“, navodi se u analizi.

    Ukazuje se, međutim, da bez obzira na prevladavajuće mišljenje u ovoj fazi, ne treba prejudicirati i dramatizovati stanja I ne treba, kažu, donositi finalne zaključke, ali istorija medija u poslednjoj deceniji pokazuje velike promene i prelazak na elektronske medije I društvene mreže.

    Elektronski mediji su, inače, manje pogođeni posledicama korone, ali i u njima ima prilagođavanja situaciji.

    Tako IFIMES u analizi pod nazivom: Kraj štampanih medija i „talk show“ od kuće”, ukazuje da voditelji televizija više nemaju goste u studiju, a umesto toga je aktivirano učešće preko skajpa.

    Gosti ne žele više da napuste svoj dom ili grad, da bi otišli u neki televizijski studio.

    Tako rade pojedini globalni programi poput „Clever media“, koji je rangiran na listi Top 10 na YouTube platformi, koji gleda više milijardi ljudi i prednjači od 2007. godine pred tradicionalnim medijima.

    „The Daily Show“, koji uređuje Trevor Noah gledaju milioni širom sveta, napustio je studio i svoj talk show vodi od kuće, to je neka vrsta rada kod kuće na svom kauču poznat kao Sofa talk shows, navodi se u analizi IFIMES-a.

    Analitičari IFIMES-a primećuju da će postokoronska faza doneti promene na medijskom polju.

    Pojedini mediji, navodi se, potpuno su se počeli baviti obaveštajnim pitanjima u jeku virusne krize.

    Njihovi analitičari više se ne bave klasičnim reportažama i analizama stanja na političkom, društvenom i ekonomskom planu.

    “Jedan deo medija bavi se medijsko-propagandnim ratom protiv određenih pojedinaca/organizacija/država, stavljanjem u opticaj dezinformacije u vezi korona virusom stvarajući tako opštu paniku među građanima te zemlje”, navodi se u analizi.

    Dodaje se da te analize tako nemaju mnogo veze sa epidemijom i medicinom, nego se radi o tipičnoj vrsti obaveštajnog rada i rata.

    Ono što je, navodi se, nekima bilo začuđujuće je pojava selektivnih informacija u medijima, što je ukazivalo na to, da su obaveštajne službe prešle liniju krize globalne epidemije.

    U javnosti postoji percepcija velikih razlika i neskladnosti između obaveštajnih aktivnosti sa medicinskom strukom i epidemiologijom, konstatuje se u analizi I dodaje da se tako postavlja pitanje o tome šta je interes obaveštajnih službi u vreme globalne epidemije, kako koristiti informacije dobijene o epidemijama u političkom spektru i međunarodnim odnosima.

     

    Pandemija korona virusa značajno je uticala na rad i uticaj medija, a posebno je pogodila štampane, od kojih su neki prestali da izlaze ili su prešli na elektronska izdanja.

     
     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Svet

    Prva zemlja uvela zabranu pušenja za mlađe generacije

    Maldivi su prva država koja je uvela zabranu pušenja po generacijskom principu, za sve koji su rođeni posle 1. januara 2007. godine. Tim osobama nije dozvoljeno da kupuju ili koriste duvan, kako […]

    Lukoil prodaje imovinu u inostranstvu

    Kompanija "Lukoil“, zbog uvođenja restriktivnih mera protiv nje i njenih zavisnih društava od strane nekih država, najavljuje prodaju svoje međunarodne imovine. Razmatranje ponuda potencijalnih […]