EU i zvanično odustala od zabrane dizelaša: Ublažila pravila koja će važiti od 2035.
Evropska komisija je ublažila pravila o zabrani automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, odustajući od ranijeg plana da od tada svi novi automobili moraju biti električni.

Odluka je usledila zbog pritiska evropskih proizvođača automobila i predstavlja najveći korak unazad u zelenim politikama Unije u poslednjih nekoliko godina.
Najveći pritisak vršili su proizvođači iz Nemačke i Italije, koji se teško bore da održe korak sa konkurencijom Tesle i kineskih proizvođača električnih automobila.
Prema novom predlogu, od 2035. godine proizvođači automobila moraće da smanje emisiju ugljen-dioksida za 90, umesto za 100 odsto.
To znači da će 90 odsto proizvedenih vozila morati da budu na električni pogon, odnosno sa nultom stopom emisije, a u proizvodnji preostalih 10 odsto moraće da se koristi čelik koji je proizveden u EU, uz nisku emisiju ugljen-dioksida ili korišćenje e-goriva i biogoriva.
To će omogućiti da se plug-in hibridi, blagi hibridi i automobili koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem proizvode i posle 2035. godine.
Uredba EU iz 2023. kao deo Zelenog plana postavila je cilj da od 2035. godine svi novoregistrovani automobili budu s nultom emisijom, to jest da budu električni, što je odmah naišlo na veliki otpor evropskih proizvođača, a najviše u Nemačkoj.
