EU istražuje Tiktok zbog trenda ekstremnog mršavljenja
Regulatori EU razmatraju talas video snimaka na društvenim mrežama koji promovišu ekstremnu mršavost pod nazivom „SkinnyTok“, kako bi procenili da li Tiktok čini dovoljno da zaštiti decu.

Proteklih nedelja trend „SkinnyTok“ je preplavio Tiktok dok korisnici objavljuju video snimke koji nude savete za mršavljenje, i prikazuju mršave mlade žene koje promovišu ekstremne dijete.
Video snimci su prikupili milione pregleda, što je privuklo pažnju i ministara za digitalnu tehnologiju u nekoliko evropskih zemalja, dok je francuska ministarka za digitalnu tehnologiju Klara Šapaz nazvala taj trend „neprihvatljivim“.
„Ovi video snimci promovišu ekstremnu mršavost. Zaštita maloletnika na mreži je jedan od mojih prioriteta“, rekla je ministarka u video snimku objavljenom na Tiktoku.
Evropska komisija je prošlog februara pokrenula istragu o Tiktok algoritmu i kako on utiče na maloletne osobe, Zakonu o digitalnim uslugama, a u okviru te istrage Komisija sada takođe istražuje kako Tiktokov algoritam promoviše sadržaje o poremećajima u ishrani.
Tiktok je saopštio da ograničava „pristup sadržaju koji predstavlja štetne ideale tela“, i dodao je da se odriče odgovornosti za sadržaj jer korisnici koji pretražuju hešteg „SkinnyTok“ sada vide poruku iznad saveta za dijetu, koju je postavila platforma Tiktok, koja glasi – „vaša težina vas ne definiše“.