EU pozvana da uvede maksimalnu brzinu od 30 km/h u urbanim sredinama
Nevladina organizacija „European Road Safety Council“, koju podržavaju Evropska komisija i Evropski parlament, poziva EU da zabrani brzine iznad 30 km/h u urbanim područjima.
Cilj predloga je poboljšati sigurnost na putevima i smanjiti broj nesreća u gusto naseljenim područjima.
ETSC preporučuje smanjenje osnovne brzine za električne trotinete na 20 km/h, a za ostala motorna vozila na 30 km/h.
Ujedno, ETSC predlaže podizanje starosne granice za korišćenje električnih trotineta na 16 godina.
O predloženim ograničenjima brzine istraživači Džordž Janis i Eva Mišelaraki iz ETSC-a pišu:
„Iako postoji mit da bi ograničenje brzine od 30 km/h dovelo do povećanih gužvi i zastoja u saobraćaju, kao i do povećanja troškova, to nije potkrepljeno istraživanjima“, kažu oni.
Pozivaju se na iskustva iz Švajcarske gde su manje brzine dovele do smanjenja gužvi i kraćeg vremena putovanja.
Vels je takođe uveo niže ograničenje brzine od 20 mph (otprilike 32 km/h) kao standard u svim urbanim područjima, što je dovelo do manjeg broja nesreća i smanjenja povreda za 20 odsto.
Slične inicijative već postoje u nekoliko zemalja EU.
Danska, na primer, ima ograničenje brzine od 20 km/h za električne trotinete, dok je Austrija donela zakon koji gradovima daje formalnu mogućnost da smanje brzinu na 30 km/h.
ETSC želi da sve zemlje EU sprovedu slične zabrane. Osim toga, ETSC naglašava povećane sigurnosne zahteve za električna vozila, uključujući bolje performanse kočenja, ograničeno ubrzanje…