• Snežna oluja poremetila red letenja u Evropi – od čega zavisi da li avion može da poleti ili sleti

    Zbog snežne oluje otkazano je na stotine letova na najprometnijim nemačkim aerodromima, dok je jak sneg u Skandinaviji zaustavio vazdušni saobraćaj u Oslu na nekoliko sati. Problema je bilo i na beogradskom aerodromu. Od čega zavisi da li avion može da poleti ili sleti i imamo li pravo da se žalimo ako nam je let usled meteoroloških uslova otkazan?

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Snežna oluja poremetila red letenja u Evropi – od čega zavisi da li avion može da poleti ili sleti
    Foto: Pixabay

    Urednik portala Tango siks Petar Vojinović objašnjava u razgovoru za RTS da se severniji aerodromi mnogo češće suočavaju sa ovakvim meteorološkim fenomenima, pa su kašnjenja manja.

    S druge strane, u kontinentalnim područjima ovakva dešavanja su mnogo ređa i dese se ne više od četiri puta godišnje, tako da tada predstavljaju vest, rekao je Vojinović.

    Ističe da meteorologija ne može dovoljno rano da najavi određene nepogode, kako bi mogao da se organizuje novi red letenja.

    Najbitniji faktor, zbog kojeg i dolazi do kašnjenja jeste spremanje letelice za poletanje u tim uslovima, pre svega da se zaštiti od zaleđivanja jer svako fino zaleđivanje na upravljačkim površinama aviona ili na motoru može biti opasno.

    Zbog toga se, objašnjava Vojinović, letelice premeštaju na posebnu lokaciju gde se pomoću tečnosti za razleđivanje uklanja taj sloj, a zatim se pomoću druge tečnosti sprečava stvaranje novih naslaga.

    „Zbog procesa razleđivanja dešava se zagušenje jer se ne može ceo tok opsluživanja aviona deseti kao kada nema snega“, kaže Vojinović.

    Kada je reč o sletanju, glavni problem predstavlja vidljivost.

    „Svaki veći aerodrom poseduje uređaje, kao i naš aerodrom, za sletanje aviona pomoću instrumenata, kada je slaba viljivost. Većina međunarodnih aerodroma ima impresivne tehničke mogućnosti kako bi avion sleteo kad se gotovo ništa ne vidi, ali mora opremu da ima i avion, a i piloti da budu obučeni. Nekada se može desiti da bude disparitet preduslova, da se nekada sletanje otkaže i retko da se aerodrom zatvori zbog meteoroloških uslova“, rekao je Vojinović.

    Na pitanje šta mogu da urade putnici kojima su odloženi ili preusmereni letovi, Vojinović odgovara da uvek mogu da se žale nacionalnom regulatornom telu, ali da je mala verovatnoća da će se postupak po njih uspešno završiti kada je reč o višoj sili poput vremenskih uslova.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Svet

    Postupak EU protiv Tiktoka mogao bi da traje mesecima

    Od prošlog leta kineska kompanija Tiktok i druge velike internet-platforme moraju da se pridržavaju Zakona o digitalnim uslugama EU, a Brisel je najavio pokretanje formalnog postupka protiv […]

    Preminuo Andreas Breme

    Legendarni nemački fudbaler Andreas Breme preminuo je danas u 64. […]

    Zemljotres pogodio Sarajevo

    Zemljotres jačine 4,2 jedinice po Rihterovoj skali pogodio je Sarajevo jutros oko 9.20 sati. […]

    Najtopliji januar od kada se vodi evidencija

    Planeta nastavlja da obara rekorde. Januar 2024. godine globalno je bio najtopliji prvi mesec u godini od kako se vodi evidencija. To je osmi mesec zaredom koji obara rekorde, dok su temperature […]