Šta je „Pravilo 20 sekundi“ koje se primenjuje na nemačkim auto-putevima?
Na srpskim auto-putevima česta je pojava da vozači ostaju u levoj traci i nakon završenog preticanja, iako je desna traka potpuno slobodna.

Ovakva praksa usporava saobraćaj, stvara nervozu kod ostalih učesnika i značajno povećava rizik od saobraćajnih nezgoda.
U Nemačkoj je ovaj problem rešen neformalnim, ali striktno primenjivanim „pravilom 20 sekundi“.
Ovo pravilo nalaže da vozač sme da ostane u preticajnoj (levoj) traci samo ukoliko u desnoj traci ne može da vozi najmanje 20 sekundi bez potrebe za usporavanjem. Time se izbegava takozvana slalom vožnja (stalno menjanje traka) i održava ključna protočnost na auto-putevima, piše Kamatica.
Vožnja u levoj traci u nemačkim saobraćajnim propisima dozvoljena je isključivo za preticanje. Iako „pravilo 20 sekundi“ nije zvanično zapisano u zakonu, ono se primenjuje na osnovu sudskih presuda i snažno ga podržava nemački auto-klub ADAC.
U nekim nemačkim pokrajinama, poput Baden-Virtemberga, policija aktivno koristi kamere iz civilnih vozila kako bi sankcionisala vozače koji nepotrebno zauzimaju levu traku. Kazna za taj prekršaj iznosi 80 evra i povlači jedan kazneni bod.
Vožnja desnom trakom je osnovno pravilo bezbednog saobraćaja na auto-putevima, ali se u Srbiji ono često krši. Uvođenje „pravila 20 sekundi“ u našoj zemlji dalo bi vozačima jasnu smernicu da se nakon preticanja u najkraćem roku vrate u desnu traku, osim ako ih drugo vozilo ne bi odmah usporilo.
Ovakav pristup bi značajno smanjio nervozu na putevima, ubrzao protok saobraćaja i doprineo povećanju bezbednosti svih učesnika.