Kretanjem u vrtić dete se prvi put susreće s okolinom u kojoj se sprovodi strukturirano učenje i boravkom u većim grupama. Sve što je do tada svladalo, dete je uglavnom naučilo od svojih roditelja i članova šire porodice oponašanjem i posmatranjem.
Ali u vrtiću je to potpuno drugačije. Dete se izlaže raznim aktivnostima učenja u većem timu, a posebno se ističe važnost socijalizacije zbog njegovog boravka u kolektivu.
Sve veštine koje nauči veoma su važne za njegovu dobrobit u kasnijoj dobi.
Socijalizacija je verovatno najveća dobrobit polaska u vrtić jer se upravo sticanjem stavova i sistema vrednosti stvara podloga za emocionalni i intelektualni rast deteta.
Socijalizacija kao glavna prednost vrtića
Ako je dete dobro prilagođeno grupi vršnjaka, lakše će učiti, svladavati znanja i veštine, sarađivati, pronalaziti prijatelje i podršku u njima, ali i steći samopouzdanje, koje će mu dobro doći u svemu što se jednog dana nađe pred njim.
Istraživanja tako pokazuju da su dobro socijalizovana deca opuštenija i samopouzdanija od one koja nemaju previše iskustva s boravkom u kolektivu.
Ali socijalizacija nije jedina dobrobit koju donosi vrtić. Tu je i stvaranje temelja za bolji uspeh u školi. Podsticanjem socijalno-emocionalne kompetencije, ali i discipline, grade se kod deteta radoznalost i motivacija za učenje.
Kako piše „Science Daily“, studija naučnika sa Oksforda, sprovedena na ovu temu, pokazala je zanimljive rezultate. Deca koja su išla u vrtić imala su mnogo bolje ocene i veći uspeh u školi od one koju su kod kuće čuvale bake ili dadilje.
Stvar je u tome što se, osim novih znanja i veština, deca u vrtićima pripremaju na nove rutine koje ih očekuju u školi, ali i kasnije u životu.
To su prvenstveno funkcionisanje u grupi, interakcija na određenom zadatku i zajedničke aktivnosti s njihovim vršnjacima. Osnovne rutine razvijene u predškolskoj ustanovi mogu da budu od velikog značaja za kasniji uspeh deteta, što pomenuto istraživanje i dokazuje.
Kretanjem u vrtić dete se prvi put susreće s okolinom u kojoj se sprovodi strukturirano učenje i boravkom u većim