Svetski dan televizije
Danas je svetski dan televizije. Stara je 98 godina i mnogi smatraju da je na dobrom putu da bude zamenjena novim medijima. Ipak, istraživanja pokazuju drugačije. U Srbiji čak 88 odsto građana redovno prati TV kanale, rezultati su studije o medijskom tržištu i navikama i potrebama publike.
Prvi prozor u svet i razlog više za okupljanje porodice – to je bila inicijalna uloga televizije.
Isprva eksperimentalni projekat, televizija svoje zlatno doba doživljava tokom 50-ih godina. Pojava novih medija, poljuljala je njenu popularnost, ali činjenice govore da i danas više od 80 odsto građana bar tri sata dnevno provede upravo preko puta svojih „malih ekrana”.
Pojava novih medija nije potisnula, već transformisala televizijski program, smatra profesorka sa Fakulteta tehničkih nauka, Jelena Spajić.
„Televizija ima jedan poseban i drugačiji šarm i mislim da kvalitet informacija koje pruža nikada neće biti potpuno zamenjen ili potisnut, stoga bih ja rekla da je to više pitanje balansiranja između različitih kanala informisanja nego što je pitanje potiskivanja i zamene nekog medija“, saopštila je Spajić.
Iako nije jedini, a ni najbrži medij, televizija je i dalje izvor važnih informacija. To se dokazalo i tokom pandemije korona virusa, kada se dodatno ojačala njena uloga. Zanimljivosti radi, direktno obraćanje britanskog premijera Borisa Džonsona kojim građane poziva da ostanu kod kuće, najgledaniji je prenos u istoriji britanske televizije.