Kompanija Inditeks, jedan od vodećih svetskih prodavaca odeće, zabeležila je gubitak u prvom kvartalu 2020. i najavila plan restrukturiranja od 2,7 milijardi evra kojim se predviđa zatvaranje do 1.200 prodavnica širom sveta.
Španska grupacija, u čijem su sastavu i prodajni lanci Zara i Masimo Duti, ima za cilj da u okviru restrukturiranja poveća prodaju preko interneta za 25 procenata u ukupnoj prodaji do 2022. godine, u odnosu na prošlogodišnji porast od 14 procenata, piše Fajnenšel Tajms.
Vanredne mere španske vlade zbog epidemije virusa korona primorale su desetine miliona potrošača da se preorijentišu ne samo na kupovinu osnovnih životnih namirnica preko interneta, već i drugih potrepština u poslednja tri meseca.
Inditeks, koji je osnovao španski milijarder Amansio Ortega, planira da potroši u naredne tri godine 900 miliona evra na poboljšanje svoje IT prodaje, ali i na fizičke prodavnice koje imaju dobar promet.
„Procenjuje se da će mreža kvalitetnijih fizičkih prodavnica u kombinaciji sa mrežom IT prodavnica doneti dugoročni godišnji rast prodaje za četiri do šest odsto odsto„, navodi se u saopštenju kompanije.
Ovi investicioni planovi usledili su nakon što je što je Inditeks u periodu od tri meseca, do kraja aprila, prijavio neto gubitak od 409 miliona evra, u odnosu na profit od 734 miliona evra u istom periodu 2019. godine.
Prodaja je u prvom kvartalu kompanijske finansijske godine pala za 44 odsto u odnosu na isti period godinu dana ranije, na 3,3 milijarde evra, pošto je zbog pandemije bilo zatvoreno gotovo 90 odsto prodavnica Inditeksa.
Prema podacima ovog maloprodavca, sada je otvoreno 78 odsto od 5.743 prodajnih mesta.
Poslovne performanse su počele da se popravljaju u maju, a na tržištima koja su u prvoj nedelji juna bila potpuno otvorena, prodaja je bila manja za 16 procenata. Sve prodavnice Inditeksa u Španiji otvorene su od ponedeljka.
Akcije Inditeksa su ojačale u sredu na popodnevnom trgovanju na Madridskoj berzi za 2,7 odsto.
Kompanija Inditeks, jedan od vodećih svetskih prodavaca odeće, zabeležila je gubitak u prvom kvartalu 2020. i najavila plan restrukturiranja od 2,7 milijardi evra kojim se predviđa zatvaranje do 1.200 prodavnica širom sveta.