• ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Neophodna bolja saradnja porodice i škole

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    U toku prethodne nedelje, predstavljen je Vodič za odeljenske starešine koji je nastao sa ciljem da se unapredi rad odeljenskih starešina, kao i saradnja porodice i škola. Ovaj vodič je dostupan u elektronskom obliku i nalazi se na sajtu Pedagoškog društva Srbije.  

    Vodič je nastao na osnovu istraživanja među nastavnicima, roditeljima i đacima koje su sproveli Pedagoško društvo Srbije i UNICEF i pokazuje da je ključni problem nezainteresovanost roditelja za saradnju. U njemi se nalaze dobri primeri za odeljenske starešine, kako bi takvu situaciju popravili.

    Saradnja škole i roditelja opada kako učenici idu u više razrede, a istraživanjem je utvrđeno da je 97,1 odsto starešina napominje roditeljske sastanke kao najčešći vid saradnje. Roditelji su se izjasnili da im najviše odgovara komunikacija putem telefona, SMS i imejla (68,1 odsto) i otvorena vrata (67,3).

    Anketirano je 600 ispitanika (238 roditelja i 362 učenika V, VI i VII razreda osnovnih i I, II, III razreda srednjih škola) iz 10 gradova (Sombor, Subotica, Novi Sad, Kragujevac, Kraljevo, Požarevac, Valjevo, Niš, Vranje i Beograd). Cilj istraživanja je bio da se sagleda mišljenje ispitanika o ulozi i kvalitetu rada odeljenjskih starešina, da se prikupe predlozi za unapređenje rada odeljenjskih starešina i da se unapredi saradnja porodice i škole.

     

    Osim toga, realizovane su fokus grupe u kojima je učestvovalo 103 odeljenjskih starešina osnovnih i srednjih škola iz Beograda, Niša, Valjeva i Kraljeva. Dobijeni su podaci kako odeljenjske starešine sagledavaju procenjuju svoj rad, teškoće i prepreke sa kojima se suočavaju i prikupljeni su predlozi za unapređenje njihovog rada.

    Dodatne istraživačke aktivnosti projekta bile su usmerene na analizu postojeće zakonske regulative i strateških dokumenata, u kojima se najčešće implicitno razmatra uloga i nadležnost odeljenjskih starešina. Kao rezultat te analize date su preporuke koje su sastavni deo izveštaja o istraživanju.

    Vodič se oslanja na rezultate istraživanja, praksu u našim školama i u svetu i na analizu relevantne strateške i zakonske regulative i predstavlja podršku odeljenjskom starešini da kontinuirano preispituje i unapređuje svoj rad.

    Kako se navodi u samom uvodu Vodiča, saradnja između porodice i škole je važna jer je cilj zajednički –  a to je podrška i podsticanje razvoja deteta.

    U toku prethodne nedelje, prestavljen je Vodič za odeljenske starešine koji je nastao sa ciljem da se unapredi rad odeljenskih starešina, kao i saradnja porodice i škola. 

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo