• ATP bi uz socijalni program napustilo 5 posto zaposlenih

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Višak zaposlenih u javnim preduzećima, pa i gradskim visoko je kotirana tema u medijima već godinama. Najduže, praktično duže od decenije, o višku zaposlenih se u pančevačkim okvirima priča i o ATP-u.

    Sa stanovišta funkcionisanja jednog saobraćajnog preduzeća, evidentno da imamo viška zaposlenih. Ja se malo suzdržavam od tih priča o standardima jer izgovoriti da je uobičajena priča 2,4 ili 2,8 ili 3 i nešto zaposlenih po vozilu, pošto je tako u Evropi, bi s jedne strane zvučalo neprofesionalno. A s druge strane bi mogla da kod zaposlenih unese dozu nesigurnosti bez neke posebne potrebe. – istakao je Nebojša Gajić, direktor ATP-a.

    Efikasni standardi Evrope ipak su zasnovani na drugačije organizovanim saobraćajnim firmama.

    Dosta je poslova autsorsovano. Taj evropski standard je da imate autobuse koje neko drugi održava, da nemate autobusku stanicu, da nemate turističku agenciju. Ta preduzeća su samo usmerena na prevoz. Znači vozači, verovatno konduktera nema, i deo minimalne operative, direktor i neke mini finansije. Pričati o javnom preduzeću i porediti ga sa pričom o tom evropskom standardu je malo nerealno i mislim da može da bude kontraproduktivno kod radnika koji se mogu osetiti nesigurnim što nije dobro za klimu u preduzeću – naglašava direktor ATP-a.

    Ipak Gajić potvrđuje da su zaposleni ATP-a anketirani da li bi dobrovoljno uz socijalni program napustili preduzeće. Očekivalo se da će biti doneta nova uredba o maksimalnom broju zaposlenih u javnom sektoru, napominje Gajić, a s obzirom na broj zaposlenih u ATP-u tu su se mogle očekivati redukcije.

    Ideja je bila smanjimo tu priču o licitaciji, koliko ljudi ima koji treba da odu. Mi smo prosto sproveli anketu koja je inforativnog tipa. Zaposlenima smo predočili da se izjasne ukoliko bi bio propisan državni program za određivanje maksimalnog broja zaposlenih i pitali koliko bi ih dobrovoljno pristalo da napusti firmu.  Anketa je pokazala da bi 18-20 zaposlenih bilo spremno , na nivou ATP-a je to 5 posto zaposlenih,  a meni je pozitivno što su to uglavnom ljudi koji nisu nosioci osnovne delatnost. Nisu vozači. To je uglavnom deo administracije i značajan deo je bliže pravu na penziju. – iznosi Gajić podatke o anketi.

    Rezultate ankete direktor Gajić posmatra i sa stanovišta funkcionisanja firme. U slučaju da budu obezbeđena sredstva za socijalni program, što ATP ne može iz sopstvenog poslovanja gradski prevoznik bi mogao da nastavi da funkcioniše bez većih potresa .

    Podaci iz ankete ipak ne znači da u ATP- u nema i viška zaposlenih većeg od ovog broja i da nije identifikovan. Ipak socijalni momenat je tu bitan odnosno kolike su mogućnosti države i osnivača. – zaključio je direktor ATP-a Nebojša Gajić.

    Višak zaposlenih u javnim preduzećima pa i gradskim visoko je kotirana teme u medijima već godinama. Najduže, praktično duže od decenije, o višku zaposlenih se u pančevačkim okvirima priča i o ATP-u.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Društvo