Korice knjige
Društvo

Organizacije FemPlatz iz Pančeva i Ženski istraživački centar za edukaciju i komunikaciju iz Niša dobitnice su ovogodišnje nagrade "Anđelka Milić"

Izvor: 
KomunikArt Uto, 18/02/2020 - 10:16

Organizacije FemPlatz iz Pančeva i Ženski istraživački centar za edukaciju i komunikaciju iz Niša dobitnice su ovogodišnje nagrade “Anđelka Milić” za publikaciju "Društveni i institucionalni odgovor na femicid u Srbiji". Ovo priznanje se dodeljuje "za uvođenje ili podsticanje praksi koje značajno doprinose uspostavljanju rodne ravnopravnosti u organizacijama, institucijama ili u lokalnim zajednicama, na osnovu saznajnih uvida ostvarenih putem feminističkih istraživanja i kritičkih studija maskuliniteta." Nagradu u nekoliko različitih kategorija dodeljuje SEFEM (Sekcija za feministička istraživanja i kritičke studije maskuliniteta), inicijativa pokrenuta radi unapređenja i stvaranja znanja, al ii recepcije i priznavanja feminističkih akademskih istraživanja u našoj akademskoj zajednici i širem društvu.

Dvotomna publikacija „Društveni i institucionalni odgovor na femicid u Srbiji“ realizovana je kao prvo inderdisciplinarno istraživanje femicida u Srbiji, sprovedeno radi otkrivanja karakteristika femicida i ocene društvenog i institucionalnog odgovora na rodno zasnovano ubistvo žena. Autorke publikacije su dr Slobodanka Konstantinović Vilić, dr Nevena Petrušić, Kosana Beker, doc. dr Natalija Žunić i dr Vida Vilić.

Nagrada “Anđelka MIlić” ustanovljena je sa ciljem osnaživanja feminističke proizvodnje kontekstualizovanog znanja, pre svega putem originalnih i relevantnih istraživanja, kao i njihove kreativne upotrebe i primene u svim oblastima društvenog života u Srbiji. Ovom nagradom osnivač, SEFEM, želi da prepozna i označi vrednosti koje su u društvenom i intelektualnom životu Srbije ne samo skrajnute, već i obesmišljene, izvrnute ruglu i opasno ugrožene. Priznanje ima za cilj i čuvanje uspomene na naučno delo, naučni doprinos i feministički aktivizam Anđelke Milić (1942-2014), koja je bila i prva predsednica SEFEM-a.




Marketing



Najnovije vesti