Društvo

PANČEVO: Nastavak projekta „Blogerka sa sela”

Izvor: 
013info Sre, 16/12/2020 - 12:13











Pančevačka asocijacija za održivi regionalni razvoj nastavila je projekat BLOGERKA SA SELA koji je 2019. godine implementiran u četiri sela sa teritorije Grada Pančeva. Sufinansiran sredstvima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, projekat je proširen na sela u okolini Kikinde, Velikog Gradišta, Žagubice i Iriga.

Žene koje žive u seoskim sredinama u Srbiji, u daleko su lošijem položaju nego one u gradu. Samo 16 odsto njih su vlasnice zemlje, a tek 12 odsto kuća u kojima žive. Većina ih nema osnovno zdravstveno i penzijsko osiguranje. Često su neobrazovane, nezaposlene i finansijski potpuno zavisne od muških članova porodice, i to ne samo od supruga, već i njegove porodice, sa kojom se najčešće živi u zajednici.

Situacija se neznatno promenila poslednjih desetak godina, kada se uspostavila jedna kategorija mladih žena na selu koje sa svojim supružnicima ne žive u zajednici sa njegovom porodicom, već u zasebnim domaćinstvima. To su žene koje uglavnom imaju srednju stručnu spremu, i iako se ne može reći da su finansijski nezavisne, doprinose kućnom budžetu jer su zaposlene. To su uglavnom poslovi u trgovini ili u fabrikama, sa niskim zaradama, i one se na njima ne zadržavaju posle rođenja prvog deteta. Ovo je zbog činjenice da se njihov obim poslova u domaćinstvu povećava, i pored poslova održavanja kuće, pripreme hrane, rada u poljoprivredi, uz brigu o detetu žena nije više u prilici da radi van kuće.

Prvobitno zamišljeno kao zabava, postavljanje fotografija i snimaka na internet, poslednjih godina pretvorilo se u unosan posao. Za žene koje se već bave kuvanjem, izradom ručnih radova, gajenjem životinja, uređenjem bašte, predstavljalo bi samo mali dodatni napor (ali i zadovoljstvo) da sve što već rade fotografišu i snime. Na svojim YouTube kanalima, Instagram profilima ili blogovima, mogu da predstave pripremu zanimljivih tradicionalnih recepata, kolača, zaminice, ili izradu odevnih predmeta od vune, kao što su džemperi, šalovi i kape, kao i savete za gajenje, recimo, lekovitog bilja.

Na taj način one mogu da promovišu svoje proizvode i čak ih ponude tržištu, a ako upravljaju svojim kanalom, blogom ili nalogom na pravi način, i tu mogu ostvariti zaradu.

  • „Upravo to je ono što smo ih naučili kroz projekat BLOGERKA SA SELA –kako da dizajniraju zanimljiv internet sadržaj, kako da ga plasiraju i kasnije upravljaju njime.“ – rekao nam je Branislav Nikolić, menadžer projekta – „Kroz organizaciju serije treninga, žene na selu smo upoznali sa modelima internet predstavljanja i mogućnostima za zaradu, od kuće, bez dodatnog oduzimanja vremena.“
  • „Projekat BLOGERKA SA SELA omogućio je ženama koje prave proizvode izuzetnog kvaliteta da ih predstave tržištu do kojeg nikada ne bi stigle u svojim malim sredinama.“ – rekla je Marija Radojčić, iz sela Jazak u opštini Irig. – „Mi u našem porodičnom gazdinstvu proizvodimo sir koji smo mahom prodavali restoranima i fruškogorskim hotelima. Sa pandemijom i njihovim prestankom poslovanja, ostali smo bez 90 odsto kupaca. Znanja koja sam dobila kroz projekat iskoristila sam da stignem do novih kupaca, putem društvenih mreža.“

Projekat je trajao do kraja novembra i pravi rezultati se tek očekuju, navodeno je u saopštenju.








Marketing



Najnovije vesti