Čestitke
Društvo

PANČEVO: Neko još uvek kupuje i šalje stare dobre novogodišnje čestitke

Izvor: 
013info Ned, 13/12/2020 - 09:35








Nekada su jedno od glavnih novogodišnjih znamenja bile čuvene čestitke, to jest danas nezamislivo popularne poštanske dopisnice sa kakarakterističkim prazničnim motivima poput Deda Mraza, jelki, sanki, irvasa, pahuljica, koje su naročito do polovine osamdesetih godina prošlog veka  kružile u neslućenim količinama.

U ta srećna vremena svaka porodica dobijala je na desetine, pa i na stotine, takvih čestitki. Naravno, isto toliko ih je i slala, jer ako ne daš ne možeš ni da očekuješ dobitak. U danima do pred samu najluđu noć, ushićenju nije bilo kraja kada poštar u sanduće izruči gomilu pisanih poruka začinjenih željama o zdravlju, sreći, uspehu, a neretko je u njima bilo i šaljivog stihoklepanja, kao i neveštih dečijih crteža prepunih čiste ljubavi.

Međutim, zlatno doba ovog načina izražavanja pozitivnih emocija prema drugome odavno je minulo. Čak i mnogo pre pojave masovne upotrebe elektronskih sredstava komunikacije, otkada se praznične poruke polako ali sugurno sele na sms, mejl, viber...

I dok su se nekad čestitke mogle nabaviti na svakom koraku pa i na ulici, a recimo u centru grada bilo je postavljeno na desetine prodajnih štandova, sada je ta kniga spala samo na jedno slovo – Nešu iz Pančeva, koji ne odustaje i u prednovogodišnjim danima uporno zakupljuje tezgu nedaleko od zgrade suda. Tamo on i supruga duže od četvrt veka, pored čestitki, nude i druge novogodišnje ukrase.

Prema njegovim rečima, ove godine su na toj lokaciji od početka decembra i kako se bliži doček, prodaja se lagano popravlja. Iako to nije ni blizu kao nekad...

– Ljudi još uvek kupuju novogodišnje čestitke, verovali ili ne! Ali, dok je do pre najmanje deceniju jedna osoba znala da uzme i po pedesetak komada u cugu, sada to bude maksimalno dve do tri. Tek poneko još uvek ih šalje poštom, dok ih neki drugi stavljaju i u paketić. Što se motiva tiče, uglavnom su i dalje aktuelne one sa Deda Mrazom, mada nema pravila, jer sve podjednako idu. Većinom kupuju stariji, ali naiđe i poneko mlađi. Cena se kreće od trideset do sto dinara, a ljudi najviše biraju one srednje – od pedeset, šezdeset dinara – kaže Neša.

 








Marketing



Najnovije vesti