GUP plan
Društvo

Pruga preko vinčanskog mosta obilazi Beograd i stiže u stambena naselja Pančeva?

Pančevo, Ned, 02/02/2020 - 08:55
Vladimir Đoković


Pančevački urbanisti planirali su promene Generalnog urbanističkog plana tokom 2019. godine i zatražili uslove republičkih infrastrukturnih sistema a posebno interesantni su stigli iz Infrastruktura železnica Srbije i Puteva Srbije.

O temi kuda progurati magistralnu prugu kad obiđe Beograd preko budućeg mosta kod Vinče, odnosno istu tu međunarodnu prugu sa juga ka severu kad tim mostom pređe Dunav i stigne na prostor između Starčeva i Rafinerije obilazeći prestonicu.

Državna preduzeća prenoseći državnu politiku u Pančevu jasno su odgovorila pruga ima proći sadašnjim rafinerijskim kolosekom koji će postati javni kako bi se prespojio preko stanica Pančevo Varoš i Pančevo glavna na čuvenu dvokolosečnicu ka Beogradu, ali i povezao sa zrenjaninskim i novosadskim pravcem.

Posle svih priča od 2014. i 2015. godine kada su se žitelji Stare Mise koja je ugrožena postojećim prugama pobunili i dobili obećanja da će se razmišljati o varijantama da se buduća pruga odbije van grada, nekoliko kilometara dalje Bavaništanskim putem – uslovi državnih preduzeća poraz su i hladan tuš.

Gradska vlast Pančeva u tom periodu crtala je varijantu da buduća pruga prati put sa vinčanskog mosta,  za koju su se ovi ljudi i deo javnosti Pančeva zalagali, i tako zaobiđe Pančevo nadaleko, a zatim i međuvarijantu da prođe nešto bliže gradu blizinom Instituta za zaštitu bilja Josif Pančić  i za takve varijante traženi su uslovi za promenu GUP-a.

Odgovori Infrastruktura železnica i Puteva Srbije, a preko njih u stvari Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na kraju su ispali ledeni. Za Infrastrukture te varijante dodatno bi odložile izvođenje projekta i izisikivale dodatna finansijska sredstva, dok su se Putevi samo složili da sve treba da ostane po prvoj – za žitelje Mise najnepovoljnijoj varijanti.

Krupne rekonstrukcije pruga rade se retko, često jednom u više decenija, pa će planirana biti jedna od takvih. Pruga će doneti novu robu ne samo na pragove kuća u ovom delu Pančeva nego će je doneti i na vrata stanovnika Koteža 1 i 2, pa i Gornjeg Grada. A sa multiplikovanim železničkim kargom stižu i dodatni rizici jer će ono što mora da zaobiđe Beograd proći kroz pančevačka stambena naselja.

Praktično će sa druge strane takve pruge ostati i značajan prostor gradskog građevinskog zemljišta Pančeva, veoma bitnog  za dalji razvoj grada, čija vrednost je velika.

Obilaznicom oko Beograda, koja je u fokus ušla sklanjanjem dorćolske pruge i tamošnje glavne železničke zbog Beograda na vodi pa sada putuju tereti (uz povećane rizike) kroz tunel i stanicu Vukov spomenik, tako što se pruga zbog nedostatka sredstava sprovodi kroz naselja Pančeva -  rešava problem metropole i Srbije. A problem Pančeva se ozbiljno uvećava.

Mediji javljaju da su neki drugi ozbiljniji gradovi od Pančeva građevinski zamah države na rekonstrukciji pruga iskoristili za svoje lokalne interese. Ozbiljan ustupak na pravcu jug - sever isposlovao je Niš a na izmeštanju stanica i koridora pruga insistira i Novi Sad.

Takvih ustupaka nema bez dodatnih troškova a za Pančevo je to tvre nadležni – preskupo i presporo.

Preskupo za grad koji je drugi železnički čvor u državi nije argument – a presporo je argument za one koji su prespavali poslednjih šest godina. A takvih među ozbiljnim ljudima koji brinu o razvoju infrastrukture  - nema.

Izmene GUP-a su na javnom uvidu i moguće je još uvek podneti primedbe, javna prezentacija i rasprava sledi na kraju prve nedelje februara.




Marketing



Najnovije vesti