dr Danijela Ristovska Kornic
RAZGOVOR 013: Mr Danijela Ristovska Kornic, direktorka Doma zdravlja

Prvi prioritet veće razumevanje i bolja saradnja

Pančevo, Sre, 26/10/2016 - 12:47
Vladimir Đoković











Dve nedelje pošto je imenovana za v.d. direktorku Doma zdravlja, a nešto manje vremena od kada obavlja posao direktora, o najvećoj gradskoj zdravstvenoj ustanovi koja ima 500 zaposlenih razgovarali smo sa mr Danijelom Ristovski Kornic. Interesovalo nas je sa kakvim idejama i energijom namerava da vodi Dom zdravlja.

Kako su prošle prve dve nedelje?

– Pa dobro. Ja sam neko ko je u Domu zdravlja godinama, tako da znam kako stvari funkcionišu. Sa ovog drugog mesta imam, eto, još mnogo tih poslovnih novina. Ja sam zadovoljna.

Bili ste na čelu laboratorije Doma zdravlja 4 godine, a evo vas sada na poziciji odakle imate pregled čitave situacije. Kakva je razlika između te dve pozicije?

– U principu mislim da i nema neke velike razlike, zato što je ovo sada kao laboratorija u velikom. Kao laboratorija smo morali da imamo kontakt sa svim službama, jer to je ipak služba podrške svima, tako da se i dalje ta komunikacija i saradnja nastavljaju. Ja sam zaista prezadovoljna. Prvo imamo jedan dobar tim ovde u samom Domu zdravlja, tim koji u svakom momentu sa građanima prolazi i dobro i loše. Gledamo da sve što nije dobro ispravimo, a da ono što je dobro ostane. Mislim da je to bila slika i laboratorije u prethodnom periodu, a potrudićemo se da to bude slika i celog Doma zdravlja.

Okrenuti građanima, ali prilično razuđeni što se tiče prostora i lokacija ustanova. Šta su osnovni izazovi sa kojim ste se već sreli?

– Jesmo mi razuđeni, u nekom smislu daleko, ali vrlo blisko moramo da sarađujemo. Cilj nam je da obezbedimo dostupnost zdravstvene zaštite svima. Ako je neko starija populacija i ne može da dolazi on ima u svom mestu dostupnost kompletne zdravstvene zaštite.

Uvek je cilj da se standard održi, ali i da se napreduje kako bi zdravstvena zaštita bila dostupna svima. Gde vidite prostor za pomake?

– Mislim da je sada dosta ispunjeno od ovih ciljeva. Ali postoje mogućnosti i za bolje. I sami znate da je problem sa kadrovima. Ne samo Dom zdravlja nego čitav zdravstveni sistem ima problem zbog malog broja kadra. Ukoliko tu budemo mogli nešto da uradimo, da nam izađu u susret da možemo da zaposlimo ljude, onda ćemo moći da povećamo, recimo, broj odlazaka laboratorije u naseljena mesta, odlazak lekara pedijatara ili ginekologa u naseljena mesta. Trenutno to ostvarujemo maksimalno sa brojem kadra koji imamo, ali ako dođemo do novih kadrova, logično da ćemo time unaprediti rad.

U prethodnom period veliki problem bila je stomatološka služba. Jel taj problem sada rešen u potpunosti?

– Pa, iskreno, mislim da nije do kraja. Nije na nivou čitave države. Ali opet ja kao direktor Doma zdravlja tu sam da pomognem konkretno gde god nešto od mene zavisi, a gde zavisimo od države to rešenje je na drugom mestu.

Koliko taj problem opterećuje Dom zdravlja?

– Za ovih deset dana koliko sam na čelu Doma zdravlja, bitno mi je da sve radi. Da su pokrivena i naseljena mesta i škole kada je u pitanju stomatološka služba. U našem radu se ne primećuje da bilo kakav problem postoji.

Uvođenje ovog kompjuterskog sistema zakazivanja nekako je palo u periodu dok Dom zdravlja nije imao direktora. Dokle se tu stiglo? Kako to funkcioniše?

– Celo uvođenje tog načina zakazivanja elektronskim putem je dosta nespremne sačekalo sve Domove zdravlja. Ali opet je na nama samima da iznađemo rešenje. Ništa nema od kukanja. Moj je prioritet upravo taj elektronski način zakazivanja, zato što je to povoljnije za pacijente. Napravila bih digresiju, do skora sam vodila laboratoriju i tamo smo pozitivne pomake napravili zakazivanjem. Tu smo ispoštovali pacijente kao ljude, jer su počeli da dolaze u momentu kada mogu, a da uzimaju čak i do dva slobodna dana, da bi obavili laboratorijske pretrage i došli po rezultate. I tu je samo bila bitna organizacija. Kroz ovaj novi sistem može mnogo da se unapredi stanje. Da olakšama pacijentima, da ne moraju da čekaju u redovima kad zakazuju. Mnogo je bitno da uspostavimo dobru komunikaciju, ali ja zaista mislim da će to tako i biti. I to na mnogo relacija. Da se unapredi saradnja Doma zdravlja i Opšte bolnice, jer to su sve isti ljudi i građani Pančeva. Svi zajedno možemo tome da doprinesemo. A opet mislim da postoji dobra volja sa obe strane. Na nama je da prosto poguramo.

Dakle u tome vidite veliki potencijal. U kom pravcu će ići vaši napori?

– Pacijenti neće čekati. Lekari vrlo dobro znaju šta je hitno, a šta nije. Neke pretrage mogu i u šest meseci, a nešto što mora sutra – biće sutra. Bitno je samo da mi sa ove strane unapredimo, odnosno dobro implementiramo sistem. To ne može odmah danas, ali gledaćemo da to bude u što kraćem roku. 

Ako sam vas dobro razumeo, gledaćete da Dom zdravlja dodatno okrenete građanima. A hoće li građani moći da stignu do vas?

– Znate kako, bitno je da se poverenje između građana i izabranih lekara podigne na visok nivo. Da postoji razvijena međusobna komunikacija. Naši lekari ne brinu samo kada se pacijent razboli, nego brinu i da do bolesti ne dođe. Vi znate da je akcenat uvek na preventivnim pregledima. Mi smo kao laboratorija bili deo toga. Ali prosto svako sa svoje strane gleda da doprinese. Mislim da je to bitno. Građani u svakom momentu mogu da se jave i izabranom lekaru, i šefu službe, i načelniku službe, a mogu i meni. Mislim, imaju mogućnost. A bitno je da razumeju te ljude, da su oni tu za dobro građana. Da postoji uzajamno poštovanje i poverenje.

Jeste li do sada uspeli da sagledate investicione potrebe u Domu zdravlja?

– U našoj prirodi je da stalno može bolje. I da se sve unapređuje. Gledala sam u ovih nedelju dana da čujem ideje svih šefova i načelnika službi. Obići ćemo zajedno sva ta mesta. A prostora za unapređenje uvek ima. Mnogo toga ima u idejama, ali sad je bitno da dođemo do sredstava. Imamo odličnu saradnju sa lokalnom samoupravom. Prosto smo svi zajedno tu za istu dobrobit. Meni je na prvom mestu saradnja. Jer Dom zdravlja izolovano ne može da postoji. Zato je bitna dobra komunikacija i saradnja, jer onda više dobrih stvari možemo da napravimo. Značajna je saradnja i sa medijima, pre svega zbog prevencije. Da bi građani bili informisani šta sve postoji i gde mogu da se obrate. Cilj nam je svima isti da ovo zaista bude kuća dobrog zdravlja.

Sada je vreme za pripremu gradskog budžeta. Sigurno ste razmišljali o poziciji Doma zdravlja.

– Budžet se donosi do kraja godine. Kako da ne. Već planiramo. Odlična je saradnja sa lokalnom samoupravom. Jako mi je bitno da se očuva i podigne na veći nivo. Saradnja sa lokalnom samoupravom, bolnicom, zavodom za javno zdravlje, ali, sa druge strane, i saradnja u okviru Južnobanatskog okruga. Misim da tu svuda prostora ima.








Marketing



Najnovije vesti