Vukasin Obradovic
Društvo

Vukašin Obradović na čelu UO Saveta za štampu

Pančevo, Sub, 12/03/2016 - 08:57
Ivana Predić

Vukašin Obradović, predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije, novi je predsednik Upravnog odbora Saveta za štampu, odlučio je sinoć UO Saveta na konstitutivnoj sednici. Kako je saopštio Savet za štampu, Obradović će ovu funkciju obavljati naredne dve godine, a zamenjivaće ga Mileva Malešić, predsednica Upravnog odbora Lokal presa.

Savet za štampu je nedavno promenio Statut i sastav Upravnog odbora u kojem su sada predsednici organizacija osnivača Saveta – Asocijacije medija, Udruženja novinara Srbije, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Lokal presa: Zoran Sekulić, Ljiljana Smajlović, Vukašin Obradović i Mileva Malešić. Za petog člana UO Asocijacija medija je izabrala Stevana Ristića, direktora nedeljnika „Vreme“.

Savet za štampu, jedino samoregulatorno telo u medijskoj sferi u Srbiji, prošle godine je primio 109 žalbi na sadržaje štampanih i onlajn medija, što je nešto više nego 2014. kada je primljeno 80 žalbi. U godišnjem izveštaju, koji je UO razmatrao na istoj sednici, navedeno je da je Komisija za žalbe prekršaj Kodeksa utvrdila u 60 slučajeva, od čega je izrečeno 36 javnih opomena medijima koji nisu prihvatili punu nadležnost Saveta za štampu. Broj slučajeva u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa znatno je veći nego prethodne godine.

Mediji su i prošle godine najčešće kršili odredbe iz odeljka Istinitost izveštavanja (35 puta) i to uglavnom tačke koje se odnose na zabranu objavljivanja neosnovanih optužbi, kleveta ili glasina, kao i na obavezu razlikovanja činjenica od komentara, nagađanja i pretpostavki. U dvadeset slučajeva prekršene su odredbe Kodeksa koje se odnose na zabranu diskriminacije i govora mržnje, u 17 o kršenju odredbi o autorstvu. Čest prekršaj je i nepoštovanje etike i kulture javne reči (14 odluka), uglavnom zbog neobjavljivanja odgovora. U najvećem broju slučajeva, prekršeno je više tačaka Kodeksa novinara.

Pojedini mediji i dalje ne poštuju obavezu objavljivanja odluka Komsije o kršenju Kodeksa, pa su tako 2015. godine tu obavezu izbegli: „Večenje novosti“ (koje nisu objavile čak četiri od pet odluka), „Blic“ (nije objavio dve od šest odluka), „Alo“ (dve od pet), „Telegraf.rs“ (nije objavio nijednu od dve odluke), zaključeno je na sednici Upravnog odbora Saveta za štampu.

Upravni odbor je prihvatio i zahteve portala „Cenzolovka“, „CINS“ i „Ming“ za priznavanje pune nadležnosti Saveta za štampu.



Marketing

Najnovije vesti