Ana Sofrenović Foto: Ivana Čutura
Ana Sofrenović prvi put pred publikom u solo muzičkom izdanju

“The landscape of voice” Ane Sofrenović na NOVA festivalu u Pančevu

Pančevo, Sre, 09/09/2015 - 12:18
Mirjana Marić Veličković

Ana Sofrenović, jedna od najpoznatijih domaćih glumica i vokalna solistkinja, održaće poseban umetnički program pod nazivom The Landscape of Voice u okviru prvog izdanja Nova Festivala, festivala nove i avangardne muzike koji se održava u Pančevu i Beogradu od 8. do 10. oktobra, u organizaciji udruženja “KomunikArt”, uz pokroviteljstvo Grada Pančeva, , Italijanskog instituta za kulturu iz Beograda i Ambasade Republike Slovenije, a uz podršku „Vajfert piva” kompanije HEINEKEN Srbija.

Umetničko veče Ane Sofrenović na repertoaru je 10. oktobra u 20 časova na Sceni Kulturnog centra Pančeva, a zamišljeno je kao scensko istraživanje granica između akustičnog prostora i onog modifikovanog tehnologijom, gde se ova svestrana umetnica prvi put predstavlja u solo muzičkom izdanju. Sofrenovićeva nas vodi na putovanje kroz zvukove, atmosfere i prostore glasa improvizacijom na sopstvene, kao i poznate džez teme iz dvadesetih godina prošlog veka. Ulaz na koncert je besplatan.

Ana Sofrenović, jedna od najpoznatijih domaćih glumica u poslednje dve decenije, paralelno s glumačkom, dugi niz godina uspešno je razvijala i karijeru vokalne solistkinje, u različitim postavama i stilovima. Aktivna na sceni još kao trogodišnjakinja, odrasla u porodici koja je podsticala njena umetnička interesovanja, već u svojim dvadesetim stiče značajan renome, kako kroz filmove koje je tada snimala (Kaži zašto me ostavi), tako i kroz nastupe u mjuziklima (Kabare). Svoj bujni pevački talenat najduže je brusila u džez kontekstu, nastupajući sa saksofonistom Jovanom Maljokovićem, ali i kroz niz drugih projekata.

Jedan od ključnih momenata za Aninu buduću vokalnu karijeru dogodio se 2005. godine, kada je pohađala radionicu čuvene avangardne pevačice Meredit Mank. Tom prilikom, prijavljuje se i za njen master-klas naredne godine, te biva izabrana sa još 18 ljudi iz čitavog sveta da nastupi u Karnegi holu, izvodeći repertoar Mankove. Tri godine kasnije dobija stipendiju fondacije ArtsLink, što joj još jednom omogućuje da učestvuje u interpretaciji dela Meredit Mank, u tada aktuelnom projektu Songs of Ascension.

Posvećuje se i pedagoškom radu, te drži niz vokalnih radionica u Srbiji, i nastupa na festivalima avangardne muzike, kao što su novosadski Interzone i beogradski Ring Ring. Učestvuje na Beogradskom džez festivalu 2012. godine u svojstvu gošće benda Jovana Maljokovića, a godinu dana kasnije i s vlastitim programom u nekoliko različitih postava, izazivajući ekstatične recenzije renomiranih kritičara iz Jazz Timesa i drugih relevatnih inostranih magazina.

Ana Sofrenović usvaja holistički pristup glasu, koji podrazumeva da za izvođenje nisu bitne samo glasne žice već i psiha, emocija, kao i energija čitavog tela. Tradicionalne forme pevanja kombinuje sa eksperimentalnim vokalnim tehnikama, u dobroj meri se oslanjajući i na svoje glumačko-performersko iskustvo u interpretaciji. Njen cilj jeste oslobađanje od manirizma, a ideja vodilja da se glas može koristiti u svom punom potencijalu, mimo konvencija i stega koje nameće notni sistem.

Od cvrkuta ptica, vetrova, imitiranja dečjeg glasa do raznih onomatopeja, od najdubljih do najviših registara ljudskog glasa, Ana se poigrava i svojim glasom i našim očekivanjima. Koristeći svoj dramaturški talenat, ona se ne bavi pukom demonstracijom apstraktnih vokalnih tehnika, već se u interpretaciji i emotivno angažuje, ciljajući i na racionalnu i na osećajnu percepciju kod slušalaca. Bilo da iznenađuje neobičnim viđenjima klasika džeza i pop muzike, novim kompozicijama ili slobodnim improvizacijama, Sofrenovićeva nam širi vidike i otkriva nove muzičke potencijale, krećući se putem koji su pre nje utabale legendarne pevačice poput Meredit Mank, Ive Bitove, i drugi smeli istraživači ljudskog glasa.



Marketing

Najnovije vesti