• 11. GoetheFEST u Novom Sadu od 19. do 22. decembra

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Jedanaesto izdanje filmskog festivala GoetheFEST, u organizaciji Goethe-Instituta i Kulturnog Centra Beograda, uz podršku ambasade SR Nemačke, održava se u Novom Sadu od 19. decembra do 22. decembra. Na ovogodišnjem festivalu pod sloganom „Ljubav je nezaustavljiva”, u bioskopu Kulturnog centra Novog Sada biće prikazano sedam nemačkih savremenih filmskih ostvarenja.

    Novosadski program GoetheFEST-a će 19. decembra u 20 časova otvoriti film reditelja Andreasa Klajnerta “Dragi Tomase”, omaž Tomasu Brašu, izuzetno uzbudljivoj stvaralačkoj ličnosti na umetničkoj mapi Istočne i Zapadne Nemačke – pravom anarhisti koji provocira društvo. Braš je fenomen, pa reditelj i scenarista (Tomas Vendrih), tendenciozno ne prave klasičan biopik, pokušavajući da kreiraju likove na osnovu Brašovih originalnih dela i uspevaju da stvore poetsku atmosferu nalik onoj u Brašovim tekstovima i filmovima. Film „Dragi Tomas“ bio je nominovan u devet kategorija za nagradu Zlatni medved 2022, između ostalih i za „Najbolj igrani film“, „Najbolju režiju“, „Najbolji scenario“. Osvojio je Gran pri za najbolji film i nagradu za najboljeg glumca na 25. Tallinn Black Nights Film Festivalu 2021.

    Film “Kokon” Leoni Kripendorf na programu je 20. decembra u 19 časova. Ovaj kompleksni coming of age film, o vrelom letu 2018. na Kotbuser Toru u Krojcbergu i prvim ljubavnim iskustvima četrnaestoogodišnje Lore, premijerno je prikazan na Berlinalu 2020. u programskoj sekciji Generacija.

    U filmu “Jok” (20. decembar, 21h), u 15 scena života jednog para, ne radi se, prema reditelju Diteru Brigemanu, ni o čemu, osim o onome što čini život sa ili bez dece, u ili van odnosa. Film prikazuje cajtgajst miljea urbanih, obrazovanih, liberalnih levičara.

    “Svi pričaju o vremenu” (21. decembar, 19h), nova i sveža nemačka feministička tragikomedija, debitantski je film i diplomski rad Anike Pinske na Nemačkoj akademiji za film i televiziju u Berlinu. Precizna i pametna društvena drama o identitetu, poreklu i domu formirana je oko žena različitih generacija, obrazovanja i stilova života.

    U filmu “Rabije Kurnaz protiv Džordža Buša” (21. decembar, 21h) reditelj Andreas Drezen i scenaristkinja Lajla Štiler uspevaju da stvore politički triler i topao portret jedne temperamentne žene. Istinita priča o pravu i arbitrarnosti – jer borba majke za sina koga, zbog sumnje na terorizam, muče u Gvantanamu, jeste borba za demokratiju i protokol njenog neuspeha.

    “AEIOU” (22. decembar, 19h) novi film rediteljke Nikolet Krebic sa porukom da je ljubav kao sila prirode nezaustavljiva, još jedan je iz takmičarskog programa Berlinala, i prikazuje ljubavnu priču između šezdesetogodišnje Ane (Sofi Rojs) i momka od 17 godina (Milan Harms). Ovo je veoma slojevit film, u naznakama, u lekcijama o životu i ljubavi, u čijem centru je ženska požuda protiv društvenih normi.

    Još jedan debitantski film, ostvarenje Olivera Kraha “Devojke iz ruševina: Priča Šarlote Šuman” (22. decembar, 21h), teži tome da posleratne godine u Nemačkoj sadržinski i formalno ispriča u novom ključu. Narativ se vezuje za emancipaciju žena i seksualnu revoluciju, a film se trudi da razbije konvencije naracije i viđenog.

    Jedanaesto izdanje filmskog festivala GoetheFEST, u organizaciji Goethe-Instituta i Kulturnog Centra Beograda, uz podršku ambasade SR Nemačke, održava se u Novom Sadu od 19. decembra do 22. decembra. Na ovogodišnjem festivalu pod sloganom „Ljubav je nezaustavljiva”, u bioskopu Kulturnog centra Novog Sada biće prikazano sedam nemačkih savremenih filmskih ostvarenja.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Prijava za godišnji porez na dohodak do 15. maja

    Sva fizička lica koja su u 2023. godini ostvarila dohodak u iznosu većem od 4.269.564 dinara dužna su da najkasnije do 15. maja 2024. godine na portalu e-porezi provere iskazane podatke u unapred […]

    Podrum ili parking – šta nam je potrebnije?

    Nekada su podrumske prostorije bile neizostavan deo svake stambene zgrade. Bile su korisne za skladištenje stvari koje nisu svakodnevno potrebne, poput sezonske garderobe, alata ili sportske opreme. […]