• Efektiva: „Aliexpress“ povećao poštarinu za Srbiju jer pošiljke masovno nestaju

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Pojedini građani Srbije, koji kupuju robu preko sajta „Aliexpress“ primetili su da poslednjih nekoliko meseci poštarina robe višestruko premašuje njenu cenu, što su prijavili Organizaciji potrošača Efektiva.
    Tako, kako se može videti i na sajtu Aliexpress-a, poštarina za termos bocu od 8,77 dolara košta 142 dolara. 
     
    U Efektivi navode da je do ovoga došlo zbog masovnih krađa  pošiljki malih vrednosti na putu ka kupcu u Srbiji, zbog čega su kineski prodavci ustanovili da im se više ne isplati da srpskim kupcima jeftino šalju robu.
     
    Efektiva je objasnila da je roba male vrednosti prodavana uz takozvani „free shipping“ za Srbiju, kako bi se kupac motivisao da i dalje kupuje na sajtu „Aliexpress“. Dok roba ne stigne do kupca, „Aliexpress“ novac u depozitu drži kod sebe i obaveštava prodavca da u roku (do sedam dana) mora da pošalje pošiljku kupcu u Srbiju, kao i da određuje zaštitni period za kupca od 60 + 15 dana. U tom roku od 60 dana pošiljka mora da stigne do kupca, a u dodatnom roku kupac ima mogućnost da proveri autentičnost i kvalitet robe.
     

     
    Ukoliko je sve u redu, kupac potvrdi prijem u roku do 60 dana i ako u narednih 15 dana ne pokrene spor zbog kvaliteta robe ili oštećenja, Aliexpress tek tada isplati prodavca.
     
    Pošiljke za koje je dostava bila besplatna obično se nazivaju „male poštanske pošiljke“ koje imaju „tracking number“ samo do izlaska iz Kine, navodi Efektiva. Poslednja informacija koju kupac može da dobije proverom tog broja je da je „pošiljka napustila zemlju porekla“.
     
    Efektiva navodi da je ceo sistem funkcionisao dok te male pošiljke nisu počele da se masovno kradu, a kupci zbog toga pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zastitnom roku od 60 dana. Tim za rešavanje sporova na portalu „Aliexpress“ uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.
     
    Znači Kinez proda robe u Srbiji za 10.000 evra, od ‘Aliexpressa’ dobije 7.000 evra, a ostalih 3.000 evra ‘Aliexpress’ isplati oštećenim kupcima u Srbiji za robu nestalu na poštanskoj carini Srbije (ili nekom drugom mestu), ali i malim lokalnim poštama širom Srbije„, navodi Efektiva.
     
    Međutim, počele su da se kradu i pošiljke sa brojevima za praćenje, a ako kupac traži svoju pošiljku dobija sledeći izgovor: „naš sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje“…. on „ne vidi vašu pošiljku“, zbog čega je „Aliexpress“ ukinuo besplatne i jeftine poštarine za Srbiju.
     
    Mi iz Srbije možemo da kupimo samo artikle do 4,99 dolara jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu„, objašnjavaju.
     
    Efektiva kaže da je uputila dopis Pošti Srbije i tražila u vezi sa ovim problemom, a isto će tražiti i od Uprave carina.
     
    Ne isključujemo ni mogućnost krivičnih prijava, jer ovde se radi o organizovanom kriminalu koji se verovatno meri milionima evra„, zaključuje Efektiva.
     
    Takođe, ova organizacija je i objavila i prepisku između prodavca u Kini i kupca u Srbi

    Pojedini građani Srbije, koji kupuju robu preko sajta „Aliexpress“ primetili su da poslednjih nekoliko meseci poštarina robe višestruko premašuje njenu cenu, što su prijavili Organizaciji potrošača Efektiva

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija