• Istraživanje: Čak 79 odsto mladih informiše se preko društvenih mreža

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    U Srbiji i dalje dominiraju televizija i internet portali, ali sa jednom bitnom razlikom – taj trend nije isti kada govorimo o mlađim generacijama. Čak 24 odsto generacije od 1996. do 2012. godišta ne želi uopšte da se informiše.

    Istraživanje koje smo sproveli pokazalo je da se 79 odsto mladih informiše putem društvenih mreža, a po prvi put u Srbiji Instagram ima više korisnika nego Fejsbuk – 3,05 miliona, istakla je Slađana Komatina iz Centra za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) na konferenciji „Na kojoj smo medijskoj frekvenciji” u okviru projekta Nova pismenost, koji zajednički realizuju Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).

    Podatak da sedamdeset odsto građana Srbije smatra da su negativni sadržaji zastupljeni u medijima (spin, dezinformacije, lažne vesti, klikbejt naslovi) otvorilo je pitanja regulacije, nakon čega su se govornici saglasili da je važno medijima obezbediti uslove da posluju i opstanu privlačenjem što većeg broja gledalaca, ali istovremeno i zaštititi publiku tako da ne bude ugrožena nekvalitetnim, visokokomercijalizovanim sadržajima.

    Direktor projekta Nova pismenost Darko Soković naglasio je da programi ne smeju da budu samo u funkciji zabave, već i podsticanja publike na sticanje novih znanja, navika, kreiranje kulturnih potreba, razvijanje kritičkog mišljenja, kao i izvor objektivnog informisanja o događajima iz okruženja.

    „Nisu mediji samo institucije koje imaju dozvolu države”

    „U trenutku kada se u Srbiji raspisuje konkurs za nacionalne televizijske frekvencije, važno je podsetiti se da nisu samo one institucije koje imaju dozvolu države mediji – svi smo mi mediji. Zato imamo odgovornost da u medijski prostor u kome delujemo puštamo tačne i nezapaljive poruke, u skladu sa najvišim standardima medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja. Ove veštine ključ su 21. veka i ne samo za decu i njihove roditelje, nego za svakoga od nas ko je dnevno izložen hiljadama medijskih i digitalnih poruka, a i sam ih šalje”, poručio je Soković.

    Psihološkinja Ana Mirković naglasila je da smo kao društvo „vrlo netolerantni na informaciju da u Srbiji živi trećina funkcionalno nepismenih ljudi“.

    „Apsolutno neprihvatljivo je biti medijski nepismen“

    „U eri u kojoj živimo funkcionalna pismenost se na neki način i može preduprediti, dok je sa druge strane apsolutno neprihvatljivo biti medijski nepismen, jer je to jedna od najvažnijih veština savremenog doba“, navela je Mirković.

    Program Nova pismenost radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom, da bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog srpskog društva.

     

    U Srbiji i dalje dominiraju televizija i internet portali, ali sa jednom bitnom razlikom – taj trend nije isti kada govorimo o mlađim generacijama. Čak 24 odsto generacije od 1996. do 2012. godišta ne želi uopšte da se informiše.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Podela paketa socijalne pomoći za penzionere 20. maja

    Rang-liste sa imenima penzionera za dodelu paketa solidarne pomoći preko Saveza penzionera Srbije (SAPENS) i Udruženja penzionera Srbije (UPS) „Nezavisnost” objavljene su 30. aprila na oglasnim […]