Photo: Pexels
Srbija

Kako da mobilnim telefonim završite administrativne poslove

Izvor: 
RTS Čet, 26/11/2020 - 12:19

Građani koji žele da bez čekanja u redovima završavaju administrativne poslove, moći će od zaposlenih u gradskim i opštinskim upravama da dobiju pomoć u otvaranju naloga na Portalu eUprave. Putem svog mobilnog telefona moći će da obave više od 500 procedura – pribave izvod iz matičnih knjiga, uverenje o nekažnjavanju ili da zakažu termin za izdavanje lične karte i pasoša. 

Mihailo Jovanović, direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da je građanima na portalu eUprave dostupna prijava preko - korisničkog imena i lozinke, prijava dvofaktorskom autentikacijom i prijava kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. "Mogu se mogu prijaviti preko klasičnog naloga i šifre koji mogu da otvore preko interneta i samo ove godine preko 300.000 građana je na taj način otvorilo svoje naloge na portalu eUprave", navodi Jovanović.

Kako kaže, prijava korisničkim imenom i lozinkom predstavlja osnovni nivo pouzdanosti i ovim korisnicima dostupan je ograničen broj elektronskih usluga.

Dodaje da postoji i sigurniji način pristupa, kao što je dvofaktorska autentikacija kada svoj identitet potvrđujemo s mobilnim telefonom.

Prijava dvofaktorskom autentikacijom predstavlja srednji nivo pouzdanosti. Za ovaj način prijave na sistem, neophodno je da korisnik poseduje parametre za podešavanje aplikacije koju treba da instalira na mobilni telefon. 

Šta je potrebno da biste koristili ovaj način prijave

Gost Jutarnjeg programa objašnjava da je potrebno da se registrujete na Portalu eUprava korisničkim imenom i lozinkom, a nakon što se Vaš profil odobri možete otići na jednu od 360 lokacija i besplatno dobiti parametre za mobilnu aplikaciju ConsentID.

Objašnjava da u poštama, kao i lokalnim poreskim administracijama građani mogu da dobiju šifre za dvofaktorsku autentikaciju kao bezbedan način prijave na Portal eUprava i postanu eGrađanin. 

"Da bi građani dobili svoje inicijalne kodove, kako da pristupe mobilnim telefonom, potrebno je da makar jednom da odu na neki šalter. Da bi bili sigurni u indetitet građana, potrebno je jednom da se identifikuje na nekom šalteru", objašnjava Jovanović.

Dodaje da je građanima trenutno na raspolaganju 360 šaltera širom Srbije. 

"Omogućili smo građanima da na preko 360 lokacija u Srbiji dobiju parametre za svoj elektronski identitet brzo, lako i besplatno. To su šalteri ili pošta ili lokalnih poreskih administracija u opštinama, a spisak šaltera dostupan je na Portalu eUprava", navodi Jovanović. 

Dodaje da građani sva upustva o dvofaktorskoj autentikaciji mogu pronaći na Portalu eUprave.

Ističe da postoji i prijava kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, koja predstavlja visok nivo pouzdanosti.

Kragujevac prvi prošao obuku

Navodi da je Kragujevac prvi prošao obuku i da su zaposleni u ovoj lokalnoj samoupravi spremni da pomognu građanima da otvore nalog na Portalu eUprave. 

Kako kaže, obuku će proći još oko 20 gradskih i opštinskih uprava, tako da će građani mobilnim telefonom i bez čekanja moći da završavaju administrativne poslove - od zakazivanja termina za lične karte i pasoše, pribavljanja raznih izvoda i uverenja.

Ističe da u ovom trenutku, građani sa elektronskim identitetom mogu da idu na Portal eUprave, Portal eZdravlje, Potral lokalnih poreskih administracija.

"Cilj je da u narednoj godini svi državni organi sa tim jednim jedinstvenim nalogom omoguće građanima pristup elektronskim uslugama", objašnjava Jovanović.




Marketing



Najnovije vesti