• Koja su prava putnika kada je let otkazan ili odložen?

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info
    Osnovno pravo putnika koji su sprečeni da se ukrcaju na avion, a to se najčešće dešava zbog odloženih ili otkazanih letova, jeste da traže povraćaj novca datog za kartu.

     

    To kaže pravnik u Udruženju za zaštitu potrošača Efektiva Jovan Ristić i dodaje da je rok za povraćaj novca sedam dana.

     
    Prema njegovim rečima, prava putnika u slučaju odloženih ili otkazanih letova, što se često dešavalo u poslednje vreme, regulisana su pravilima Evropske unije koje je Srbija prenela u svoje zakonodavstvo.
     
    „Ta pravila su sadržana u pravilniku o pravima putnika kod odloženih i otkazanih letova a osnovno pravo putnika tada jeste da traži nazad novac koji je dao za avionsku kartu. To niko ne može da mu uskrati, osim ako on sam izabere drugu opciju a ta opcija je zamenski let“, objasnio je Ristić.
     
    Dodao je da ako je putnik zbog izostanka leta „zarobljen“, on ima pravo na besplatan hotelski smeštaj i telefonske pozive.
     
    Ristić je naveo da putnik, kao i svaki potrošač, mora sam da traži povraćaj novca, jer mu on neće biti isplaćen po automatizmu.
     
    Kada je reč o zamenskom letu, objasnio je da bi on trebalo da usledi u nekom skorijem periodu i naveo da je pravilnikom Evropske unije tačno regulisano šta je prihvatljivo a šta nije za zamenski let.
     
    Sumirajući prava putnika sprečenih da se ukrcaju na avion, ističe da je prva stvar povratiti novac, druga zamenski let a treća naknada štete.
     
    „Naknada štete sleduje pod određenim uslovima a osnovna pravila su da ako je let bio dužine do 1500 km, može da se potražuje do 250 evra, za let između 1500 i 3500 km, 400 evra a za let duži od 3500 km, 600 evra“, rekao je Ristić.
     
    Dodao je da postoji mogućnost da se smanji iznos naknade štete ako je bio let kraći od 1500 km a putniku je ponuđen zamenski let.
     
    Ukazao je i da je rok za reklamacije neograničen ali da svakako ne bi trebalo čekati, već reklamaciju uložiti odmah.
     
     
    Ovog meseca štrajkovi letačkog osoblja širom Evrope
     
    Ovog meseca će širom Evrope biti održani štrajkovi kabinskog osoblja različitih avio-kompanija, navodi britanski Gardijan.
     
    Nakon jučerašnjeg štrajka aerodromskih radnika u Parizu, zbog kog su otkazane desetine letova, kabinsko osoblje španskog ogranka kompanije Rajaner objavilo je da ovog meseca planira dvanaestodnevni štrajk.
     
    Britanski list piše i da je oko 1.000 pilota švedskog avio-prevoznika SAS pristalo da do ponedeljka vodi razgovore sa poslodavcima o platama, a ukoliko ne budu bili zadovoljni ponudom, takođe će stupiti u štrajk.
     
    Očekuje se da će i u Velikoj Britaniji avio-kompanije ove nedelje otkazati brojne letove, a izveštaji ukazuju na to da će te letove preuzeti Britiš ervejz i da će ta otkazivanja najviše pogoditi najveći britanski aerodrom, Hitrou.
     
    Radnici avio-prevoznika širom Evrope su organizovali štrajkove baš u vreme velike potražnje za putovanjima nakon pandemije kovida-19, a kompanije upozoravaju da je malo verovatno da će problemi koji utiču na aerodrome biti rešeni do špica letnje sezone.
     

    Osnovno pravo putnika koji su sprečeni da se ukrcaju na avion, a to se najčešće dešava zbog odloženih ili otkazanih letova, jeste da traže povraćaj novca datog za kartu.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija