• Koji su najčešći uzroci stradanja vozača dvotočkaša

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Na putevima u Srbiji samo protekle nedelje poginula su dva vozača motocikla, a istraživanja pokazuju da je jul u poslednjih deset godina označen kao mesec u kome strada najveći broj vozača dvotočkaša. Ova sezona je sasvim drugačija i za motocikliste, a i pored toga što smo imali policijski čas i zabranu kretanja, već smo ušli u negativan bilans.

    U Srbiji u toku godine u proseku pogine oko 50 motociklista, što je manji broj u odnosu na 2009. godinu, označenu kao crna godina, u kojoj je broj poginulih motociklista bio čak oko 120.

    Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić rekao je gostujući u Jutarnjem programu da se u Srbiji na svakih pet sati dogodi nesreća u kojoj učestvuju motori.

    Kako kaže već imamo povećanje od 20 odsto kada je reč o tim nesrećama u ovoj godini a 35 vozača motocikla je poginulo.

    Od 2012. smrtno je stradalo 550 motociklista i preko 12.000 povređenih a najčešće su u pitanju mladi ljudi.

    „Zaštitna oprema je neophodna ali recimo u odnosu na Sloveniju skuplja i za 40 odsto. Carinske dažbine su visoke kao i pdv i neophodno je da zaštitna oprema bude dostupnija vozačima. Kaciga jeste zakonski obavezna ali vas neće zaštititi ako ste u šorcu, japankama“, objašnjava Jevtić.

    U svetu raste broj motociklista i ona se u Evropi bliži broju od 37 miliona. Vožnja motorciklom zbog gužvi u gradu više nije stvar uživanja već i potrebe.

    „U Beogradu 60 odsto vožnji nije da bi se provozalo po gradu već iz potrebe a samim tim su motorciklisti i ugroženiji“, kaže predsednik Asocijacije za bezbednost motociklist.

    Prema njegovim rečima situacija je znatno bolja nego pre ali ako u Luksemburgu, koji ima tri puta veći broj registrovanih motociklusa imate samo 6 poginulih jasno je da ima još puno da se radi pre svega u infrastrukturi.

    „Mi često razgovaramo sa putarima o zaštitnoj ogradi za motocikliste pa i o farbi koja se koristi na pešačkim prelazima na kojoj motor i pri najmanjoj kiši proklizava. Takođe svaki grad ima neke moto ture kao što je recimo za Beograd Avalski put i na tim pojačanim rutama morate obezbediti dobar asfalt i kampanju da ostali učesnici u saobraćaju vide motocikliste“, rekao je za RTS Vladimir Jevtić.

    Na putevima u Srbiji samo protekle nedelje poginula su dva vozača motocikla, a istraživanja pokazuju da je jul u poslednjih deset godina označen kao mesec u kome strada najveći broj vozača dvotočkaša. Ova sezona je sasvim drugačija i za motocikliste, a i pored toga što smo imali policijski čas i zabranu kretanja, već smo ušli u negativan bilans.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Najboljim istraživačama povećanje plata za 30 odsto

    Na osnovu podataka portala eNauka i međunarodno priznatih naučnih rezultata, nedavno je objavljena lista na kojoj su naši najbolji istraživači. Zbog svojih izvanrednih dostignuća, njih 10 odsto […]

    Kako u Srbiji žive danas osobe zaražene virusom HIV

    Broj partnera, zagrljaj, boravak u istoj prostoriji, samo ljudi koji koriste drogu intravenskim putem, samo muškarci koji imaju odnose sa muškarcima, „neće meni da se desi“ i druge, predrasude […]

    Proleće počinje u sredu ujutru

    Proleće će ove godine početi u sredu 20. marta u 04.06 časova, dok u isto vreme za stanovnike na južnoj Zemljinoj polulopti počinje jesen, saopštilo je Astronomsko društvo ''Ruđer […]