Žena za kompjuterom Foto: pixnio
Srbija

Kome i kako da se žalite na robu kupljenu putem interneta

Izvor: 
RTS Pon, 06/07/2020 - 17:02

Mnogi potrošači su već promenili navike i sve više kupuju elektronski. Internet prodaja je svuda udvostručena, a vlasnici najvećih svetskih brendova ulažu u onlajn prodaju više milijardi evra. Na koji način možete da uložite reklamaciju na robu kupljenu preko interneta ukoliko niste zadovoljni?

U Srbiji se putem interneta najviše kupuju osnovne namirnice, mali kućni aparati, računari i oprema, odeća i obuća. Jedino je prodaja kofera smanjena za 77 odsto, pokazalo je jedno istraživanje. Kako su se okolnosti promenile, tako i zaštita onlajn potrošača treba da bude srazmerna njihovom sve većem broju.

Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić rekla je za RTS da u okviru ministarstva postoji Sektor zaštite potrošača, a kontrolni organ je tržišna inspekcija. 

Ističe da je onlajn trgovina definitivno u velikoj ekspanziji i da je samim tim porastao broj prigovora potrošača. 

Kako kaže, prigovori se najčešće odnose na postupak reklamacije. Višnja Rakić je istakla da trgovci imaju obavezu da prihvate reklamaciju ukoliko je ona osnovana. 

Ako je kupac nezadovoljan, prvo se obraća prodavcu, popunjava reklamacioni list i navodi potrošački problem. Trgovac ga razmatra i rešava. 

Najveći broj prigovora, kaže Rakićeva, odnosi se na obuću i tehničku robu. 

Kada je reč npr. o patikama, trgovci najčešće kažu da su to dali laboratorijama i da su one ispitale, ili da nisu nošene kako treba. 

Ipak, navodi da ima trgovaca kojima je porasla svest i koji prihvataju reklamacije potrošača. 

Ukoliko je reklamacija opravdana, trgovac je u obavezi da je reši za 15 dana, odnosno 30 dana kada je reč o tehičkoj robi. 

Višnja Rakić je navela da građani uvek mogu da traže savet od udruženja za zaštitu potrošača, ali i da podnesu prijavu tržišnoj inspekciji. 

Poručuje da u ministarstvu insistiraju da odnos između trgovca i potrošača bude na visokom nivou.




Marketing



Najnovije vesti