„Pandemija korona virusa promenila je bankarstvo i ubrzala razvoj digitalnih kanala, a na globalnom nivou, 60 odsto banaka je zatvorilo svoje filijale ili skratilo radno vreme“, navodi se u istraživanju kompanije Deloa (Delloitte) o zrelosti digitalnog bankarstva za 2020. godinu.
Kako se ističe, mnoge banke su implementirale nove, potpuno digitalizovane procese, kao što su otvaranje računa (34 odsto), metode za identifikaciju i verifikaciju na daljinu (23 odsto) i beskamatno plaćanje (18 odsto).
U poređenju sa globalnim prosekom, srpske banke se mogu svrstati u grupu „zakasnelih digitalnih korisnika“, navodi se u ovom istraživanju.
Najveće razlike u poređenju sa globalnim prosekom uglavnom su u aktivnostima koje se odnose na otvaranje bankovnih računa, redovno korišćenje bankarskih usluga, razvoj naprednijih usluga i zatvaranje bankovnih računa.
Iako Srbija nije u ovim kategorijama daleko ispod globalnog proseka, još uvek je poprilično daleko od najbolje svetske prakse.
Na osnovu istraživanja može se zaključiti da srpske banke još uvek nisu u potpunosti razvile višekanalnu strategiju, gde korisnicima nude sve proizvode, usluge i korisničko iskustvo kroz sve dostupne kanale.
Korisnici u Srbiji pokazuju više sklonosti ka mobilnom naspram internet bankarstvu, osim u domenu investicionih proizvoda gde je data blaga prednost internet bankarstvu, ističu u Deloa.
Većina banaka ipak treba da premosti jaz u postupcima digitalne prodaje među krajnjim korisnicima kako bi poboljšale usluge koje pružaju onlajn korisnicima, navodi se u ovom istraživanju.
„Pandemija korona virusa promenila je bankarstvo i ubrzala razvoj digitalnih kanala, a na globalnom nivou, 60 odsto banaka je zatvorilo svoje filijale ili skratilo radno vreme“, navodi se u istraživanju kompanije Deloa (Delloitte) o zrelosti digitalnog bankarstva za 2020. godinu.