
Mladi u medijskom ogledalu 2022. godine je šesto istraživanje Krovne organizacije mladih. U fokusu istraživanja jeste slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji.
Istraživanje je podeljeno u tri celine:
• Mladi i mejnstrim mediji: Kako su i koliko mladi predstavljeni u mejnstrim medijima?
• Mladi i omladinski portali: Na koji način su omladinski portali izveštavali o temama važnim za mlade?
• Mladi i TikTok: Koje mladi najčešće gledaju na TikToku?
Mladi i mejnstrim mediji
U analiziranim medijima ubedljivo je najmanje zastupljena tema „Mladi, aktivizam i volonterski rad“ sa jedna odsto, a najviše zastupljena „Bezbednost mladih“ (43 odsto).
Zastupljenost lokacija, osim Beograda bila uslovljena brojem slučajeva crne hronike u kojima se kao akteri pojavljuju mladi. Aktuelni događaji su bili najčešći povod za izveštavanje u svim analiziranim medijima. Ovo je često bilo uslovljeno događajima iz crne hronike, što i spada u oblast „bezbednost mladih“.
O mladima iz osetljivih grupa se izveštavalo malo ili nimalo, a analiza rodnog diverziteta pokazuje da zastupljenost akterki ni u jednom od devet analiziranih medija nije prešla 35 odsto.
Ukupno posmatrano, skoro u polovini sadržaja (49 odsto) nije ponuđeno nikakvo rešenje za problemske teme.
Omladinski mediji
Omladinski mediji su dosta izveštavali o aktivističkim događajima i promovisali aktivističke organizacije. Zabeležen je napredak u odnosu na prethodnu godinu kada je u pitanju plasiranje multimedijalnih sadržaja. Izveštavali su i pružili kritički osvrt na teme aktivizma, ekologije, mentalnog zdravlja i o rodno zasnovanom nasilju.
Mladi i TikTok
Mladi najčešće gledaju zabavne sadržaje i to uglavnom one gde je muzika zastupljena – kroz koreografije; pevanje; ples.
• Mlade zanimaju i snimci koji se bave temama partnerskih odnosa, kuvanjem, izazovima, eksperimentima, porodičnim odnosima. Karakteristično je što su ove teme predstavljene na zabavan način (kroz satirične skečeve ili vlogove).
• Informativnog sadržaja skoro nema: najpraćeniji tiktokeri uglavnom ne objavljuju sadržaje u kojima skreću pažnju na važne društveno-političke teme.
• Pozitivno je što tokom analiziranog perioda nisu registrovane drame i svađe među tiktokerima, a gotovo da nije bilo ni prozivanja ili vređanja drugih kreatora na ovoj mreži ili bilo koga drugog u analiziranim videima (200).
Mladi u medijskom ogledalu 2022. godine je šesto istraživanje Krovne organizacije mladih. U fokusu istraživanja jeste slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji.