• Mladi i Tik tok: Zanimaju ih partnerski odnosi, kuvanje, izazovi, eksperimenti

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    Mladi u medijskom ogledalu 2022. godine je šesto istraživanje Krovne organizacije mladih. U fokusu istraživanja jeste slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji. 

    Istraživanje je podeljeno u tri celine:

    • Mladi i mejnstrim mediji: Kako su i koliko mladi predstavljeni u mejnstrim medijima?

    • Mladi i omladinski portali: Na koji način su omladinski portali izveštavali o temama važnim za mlade?

    • Mladi i TikTok: Koje mladi najčešće gledaju na TikToku?

    Mladi i mejnstrim mediji

    U analiziranim medijima ubedljivo je najmanje zastupljena tema „Mladi, aktivizam i volonterski rad“ sa jedna odsto, a najviše zastupljena „Bezbednost mladih“ (43 odsto).

    Zastupljenost lokacija, osim Beograda bila uslovljena brojem slučajeva crne hronike u kojima se kao akteri pojavljuju mladi. Aktuelni događaji su bili najčešći povod za izveštavanje u svim analiziranim medijima. Ovo je često bilo uslovljeno događajima iz crne hronike, što i spada u oblast „bezbednost mladih“.

    O mladima iz osetljivih grupa se izveštavalo malo ili nimalo, a analiza rodnog diverziteta pokazuje da zastupljenost akterki ni u jednom od devet analiziranih medija nije prešla 35 odsto.

    Ukupno posmatrano, skoro u polovini sadržaja (49 odsto) nije ponuđeno nikakvo rešenje za problemske teme.

    Omladinski mediji

    Omladinski mediji su dosta izveštavali o aktivističkim događajima i promovisali aktivističke organizacije. Zabeležen je napredak u odnosu na prethodnu godinu kada je u pitanju plasiranje multimedijalnih sadržaja. Izveštavali su i pružili kritički osvrt na teme aktivizma, ekologije, mentalnog zdravlja i o rodno zasnovanom nasilju.

    Mladi i TikTok

    Mladi najčešće gledaju zabavne sadržaje i to uglavnom one gde je muzika zastupljena – kroz koreografije; pevanje; ples.

    • Mlade zanimaju i snimci koji se bave temama partnerskih odnosa, kuvanjem, izazovima, eksperimentima, porodičnim odnosima. Karakteristično je što su ove teme predstavljene na zabavan način (kroz satirične skečeve ili vlogove).

    • Informativnog sadržaja skoro nema: najpraćeniji tiktokeri uglavnom ne objavljuju sadržaje u kojima skreću pažnju na važne društveno-političke teme.

    • Pozitivno je što tokom analiziranog perioda nisu registrovane drame i svađe među tiktokerima, a gotovo da nije bilo ni prozivanja ili vređanja drugih kreatora na ovoj mreži ili bilo koga drugog u analiziranim videima (200).

     

    Mladi u medijskom ogledalu 2022. godine je šesto istraživanje Krovne organizacije mladih. U fokusu istraživanja jeste slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima u Srbiji.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Promenljivo oblačno i toplije

    Od danas sve toplije, samo ujutru ponegde slab mraz. Tokom dana promenljivo oblačno, sa dužim sunčanim intervalima. U brdsko-planinskim predelima moguća je kratkotrajna kiša. Najviša dnevna […]

    Srbija se posle filmova i gejminga okreće i muzici

    Srbija će se, posle razvijanja kinematografije i gejming industrije, okrenuti i ka muzici, koja možda ne generiše toliko prihoda, ali se ocenjuje da ima veliki potencijal. Iz godine u godinu […]