Frizer Foto: pxhere
Srbija

Na tržištu nema kuvara, konobara, frizera, stolara i drugih zanatlija, već ih uvozimo

Izvor: 
RTS Pon, 24/01/2022 - 19:43














Miloš Turinski iz Infostuda rekao je da osim IT sektora gde će deficit kadrova vladati i narednih pet godina, zanati su takođe deficitarna zanimanja u Srbiji.
 
Na tržištu nema kuvara, konobara, frizera, automehaničara, stolara, napomenuo je Turinski.
 
Privreda se oporavlja, to potvrđuju i podaci iz prošle godine o rastu broja oglasa za posao, tvrdi RTS. 
 
Na portalu "Poslovi infostud" u ponudi je bilo čak 61 odsto više oglasa u odnosu na 2020. godinu. Poslova je sve više, ali je zato kandidata sve manje.
 
Turinski za RTS kaže da je u godinama pre pandemije bio stabilan rast oglasa za posao iz godine u godinu koji je uvek iznosio od 30 do 35 odsto.
 
"Godinu smo završili rekordno sa preko 67.000 oglasa za posao. Sa druge strane, naše tržište postaje sve deficitarnije, a borba za kadrovima sve veća", istakao je Turinski.
 
Prema njegovim rečima, prosek onih koji konkurišu za svaki posao od ovih 67.000 je 57, dok je proteklih godina taj broj bio i 100 Kaže i da ljudi više neće da konkurišu kod bilo kog poslodavca. Naveo je primer, da ako imate 100 oglasa za posao, a 10 nude dobre uslove i visoku zaradu, svi će konkurisati kod ovog poslodavca koji nudi bolje uslove.
 
"Kada pričamo o Srbiji najtraženiji je sektor trgovine i prodaje i od strane poslodavaca, ali i od strane kandidata. Prošle godine se najviše tražila administracija, IT, mašinstvo, elektrotehnika. Ali tražile su se pozicije poput magacionera i vozača", napomenuo je Turinski.
 
Kako je rekao, ako pogledamo šta su poslodavci najviše nudili, a sa druge strane gde su kandidati najviše konkurisali, podudaraju se želje.
 
"Srbija postaje deficitarna, već uvozimo radnu snagu. Osim IT gde će deficit vladati i narednih pet godina, deficitarni su i zanati, kuvari, konobari. Na tržištu nema ni frizera, automehaničara, stolara", napomenuo je.
 
Sudeći po onome što se na početku godine vidi, ističe da će i 2022. godina biti dosta dobra za sve građane koji traže posao.
 
Savetovao je i mlade i roditelje da se dobro informišu pri izboru zanimanja.
 
"Zanati su zapali u neki plan B, pa i C. Mladi ne žele da se bave ovim zanimanjima jer misle da nisu dovoljno vredna. Međutim, to su zanimanja koja mogu da im donesu budućnost, stabilan i siguran posao, a i visoku zaradu", rekao je Turinski.
 
Napomenuo je da smo godinama učeni da treba da se završe fakulteti kako bi se lakše došlo do posla, a situacija je sada suprotna, više se traže kadrovi sa srednjom stručnom spremom nego sa višom ili visokom stručnom spremom.
 







Marketing



Najnovije vesti