• Nabavke medijskih usluga od 83 miliona dinara – evo kako je raspoređen javni novac

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    013 Info

    BIRN i NUNS objavili su novi izveštaj u kojem se navodi da su državne institucije i javna preduzeća nabavile medijske usluge u vrednosti od 83 miliona dinara, na osnovu izuzetaka od javnih nabavki.

    Mapirano je 87 ugovora, a BIRN i NUNS navode da je suma zapravo i veća od 83 miliona, ako se uzme u obzir da se za medijske usluge putem javnih nabavki takmiče i marketinške agencije, nezavisne produkcije i agencije.

    U analizi se navodi da su 10 najvećih dobitnika iz obrađenog uzorka Tanjug sa 8.689.080 dinara, TV Kopernikus Niš je dobio 8.606.288 dinara, slede Sat TV sa 6.048.800 i RTV Šabac 5.999.999 dinara.

    Srpskom telegrafu dato je 5.848.033 dinara, Dnevniku 5.360.000 dinara, list Blic je dobio 5.040.000 dinara, YU Eco TV 4,8 miliona dinara, dnevne novine Alo 3.837.000 dinara i list Politika 3.829.236 dinara, navodi se u analizi.

    Uzorak pokazuje da je na usluge marketinških agencija potrošeno 258.528.634,99 dinara što je četiri puta više novca u odnosu na medije.

    Rade Đurić, pravnik NUNS i jedan od autora izveštaja, navodi da lokalne samouprave i javna preduzeća sprovode javne nabavke kroz netransparentne postupke, koji su u skladu sa internim pravilima naručilaca.

    Na taj način oni tehnički pribave tri ponude ili upute pozive na tri adrese, tri različita ponuđača, što nije ni blizu potrebne konkurencije. 

    S obzirom na netransparentnost podataka, različite vrste i nazive medijskih usluga koje se pribavljaju, stvarni podaci o utrošenom veoma često ostaju skriveni, naglasio je Đurić.

    Izveštaj donosi i niz preporuka koje se odnose pre svega na unapređenje transparentnosti, preciznije uređivanje postupaka na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama, kao i uvođenje kontrole kvaliteta pruženih usluga i njihova dostupnost javnosti.

    Monitoring je urađen za potrošnju u 2020. godini na uzorku od 20 gradova sa najvećim brojem stanovnika i obuhvatio je 110 lokalnih i republičkih institucija i javnih ili javno-komunalnih preduzeća, kao i 10 ministarstva, odnosno kancelarija.

     

    BIRN i NUNS objavili su novi izveštaj u kojem se navodi da su državne institucije i javna preduzeća nabavile medijske usluge u vrednosti od 83 miliona dinara, na osnovu izuzetaka od javnih nabavki.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Srbija se posle filmova i gejminga okreće i muzici

    Srbija će se, posle razvijanja kinematografije i gejming industrije, okrenuti i ka muzici, koja možda ne generiše toliko prihoda, ali se ocenjuje da ima veliki potencijal. Iz godine u godinu […]

    Batut: Svaki drugi trinaestogodišnjak pije alkohol

    Svaki drugi trinaestogodišnjak pije alkohol, pokazuju podaci Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“. Od početka godine, redovno je u saopštenjima Hitne pomoći da je zbrinuto […]