Foto: pixabay/ilustracija
Srbija

Obavezna srednja škola u predlogu strategije obrazovanja

Izvor: 
Tanjug Pet, 26/02/2021 - 16:34

Uvođenje obaveznog srednjeg obrazovanja je jedan od ključnih prioriteta Predloga strategije razvoja obrazovanja do 2030. godine.

Ministar prosvete Branko Ružić kaže da su važni ciljevi strategije veći obuhvat dece u školama, bolja postignuća učenika, kvalitetni programi, bolja podrška nastavnicima. On je, na onlajn javnoj raspravi o predlogu strategije, rekao da brz napredak tehnologije, koji se ogleda u svim aspektima života, nameće brze promene u obrazovanju, te da je važno da nastavnici imaju kontinuiranu podršku.

Ministar je naveo da je predlogom strategije predviđeno uvođenje godišnjih inicijalnih testova koje će da priprema Zavod za vrednovanje obrazovanja i vaspitanja.

Važno je, napominje, obezbeđivanje kontinuiteta u međunarodnim ispitivanjima, kao što je PISA testiranje, a radiće se i na unapređenje uslova za celoživotno učenje.

“Uvođenje državne mature treba da obezbedi veću jednakost svih učenika koji završe srednju školu. Postojeća neujednačenost maturskih ispita, koji se razlikuje od škole do škole, po sadržaju, procedurama, kriterijumama biće prevaziđeni standardizovanim testovima za celu generaciju”, rekao je Ružić.

Ističe da će se uvođenjem državne mature smanjiti troškovi učenika i njihovih porodica, a povećati šanse za nastavak školovanja.

Tokom javne rasprave bilo je pitanja da li građansko vaspitanje može da se uvede kao obavezan predmet, na šta je državni sekretar Ministarstva prosvete Anamarija Viček rekla da se ne ide u pravcu povećanja broja predmeta koje učenici slušaju.

Oliveru Durbaba iz Društva za strane jezike pitala je zbog čega se predlozi tog društva nisu našli u dokumentu. Ona je ukazala na značaj višejezničkih kompentencija učenika.

“Poznavanje stranih jezika je veoma važno”, rekla je ona i dodala da bi drugi strani jezik trebalo da se uvede u osnovne škole od četvrtog razreda, kao i da učenici u srednjim školama obavezno uče dva strana jezika.

Još jedna onlajn sesija javne rasprave o predlogu strategije zakazana je za 2. mart, dok će 8. marta biti održana u Klubu poslanika u Beogradu.

 




Marketing



Najnovije vesti