Foto: pixabay
Srbija

„Obrazovanjem do posla" – kampanja za upoznavanje sa mogućnostima zaposlenja Roma

Izvor: 
RTS Pon, 15/06/2020 - 11:23














Čak 87 odsto Roma ima samo osnovno ili nikakvo obrazovanje, a manje od jednog procenta višu školu ili fakultet. Roditelji nisu dovoljno informisani o pravima i odgovornostima, a lokalne samouprave nemaju blagovremene podatke o deci koja nisu u sistemu obrazovanja. Fatima Kamberović iz Fonda za brazovanje Roma i Mario Didanović koji je stažirao u Nacionalnom savetu romske nacionalne manjine govorili su za RTS o onlajn kampanji "Obrazovanjem do posla".

Predstavništvo fonda za obrazovanje Roma, uz podršku programa Nemačke finansijske saradnje, koji implementira Nemačka razvojna banka KfW u ime Vlade Republike Nemačke - Ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj, tokom poslednjih mesec dana sprovodi onlajn kampanju "Obrazovanjem do posla", kao deo projekta "Pospešivanje zapošljivosti mladih Roma i Romkinja – faza 2". Fond je saopštio da podaci sa poslednjeg popisa pokazuju da u okviru romske zajednice čak 87 odsto populacije ima samo osnovno ili niže obrazovanje, a manje od jedan odsto njih ima više i visoko obrazovanje.

Naime, Romi na novi posao čekaju u proseku mesec dana duže od opšte populacije. Romi se suočavaju sa znatno višim stopama nezaposlenosti u svim starosnim grupama, a i dalje je značajan broj Roma bez radnog iskustva. Čak 81 odsto mladih nije zaposleno, niti se školuje, a posebno u tome prednjače devojke.

Najnovije studije navode da je još uvek prisutno nepostojanje jasnih informacija o postojećim merama podrške za osetljive grupe, da roditelji siromašnih učenika nisu na vreme informisani o svojim pravima i odgovornostima, a lokalne samouprave nemaju proaktivnu ulogu u pravovremenom identifikovanju dece koja nisu u sistemu obrazovanja. 

S tim u vezi, cilj kampanje "Obrazovanjem do posla" jeste upoznavanje učenika sa mogućnostima koje su im na raspolaganju, kao i motivisanje da nastave svoje obrazovanje i da pri tome odabir srednje, visoke škole ili fakulteta usklade sa svojim interesovanjima, sposobnostima, ali i potrebama na tržištu rada. 








Marketing



Najnovije vesti